Znajdź używane Citroen 2CV motocykle na AutoScout24

Citroen 2CV

„Kaczka“ zadebiutowała na paryskim Motor Show w 1948 roku

Była to raczej mało udana premiera; samochód ten za sprawą karoserii o zaokrąglonych i łukowatych kształtach był przedmiotem kpin i szyderstw. Próba uczynienia z tego modelu konkurenta dla niemieckiego Garbusa VW zakończyła się niepowodzeniem. Z czasem miało się to jednak zmienić: do ostatniego roku produkcji, czyli 1990 roku, sprzedano ponad pięć milionów egzemplarzy. Prototyp samochodu istniał już w 1939 roku podczas drugiej Wojny Światowej. Pierwsze modele 2CV były wyposażone w silnik dwucylindrowy, tak zwany boxer, który generował moc 9 KM. Po początkowych trudnościach we Francji „kaczka“ sprzedawała się tak dobrze, że producent miał problemy z zaspokojeniem popytu na rynkach zagranicznych. W Niemczech auto było dostępne dopiero w 1958 roku i to przy wydłużonym czasie dostawy. Sukces modelu był tak olbrzymi, że francuska poczta, służba drogowa oraz brytyjska Królewska Marynarka Wojenna włączyły auto do swoich parków samochodowych.

W 1950 roku model 2CV wprowadzono na rynek w wariancie ciężarowym jako furgonetkę

Zakres mocy 2CV wynosił od 9-do 29 KM przy pojemności skokowej od 375 do 602 cm³ oraz trzech lub czterech biegach. „Kaczka“ osiągała prędkość maksymalną od 65 do 112 km/h. Zużycie paliwa wynoszące od 4,2 do 6 litrów na 100 km było zarówno na ówczesne, jak i dzisiejsze warunki bardzo ekonomiczne. W 1988 roku z taśmy we Francji zjechał ostatni 2CV, a w 1990 roku produkcję wstrzymano także w Portugalii. Następcą modelu był Citroën AX. Zaokrąglona forma 2CV przeżywa dzisiaj renesans i jest obecna w wielu aktualnych modelach Citroëna. W międzyczasie we Francji „kaczka“ stała się modelem iście kultowym. W całej Europie istnieją kluby miłośników 2CV. Organizowane są również liczne wystawy, jak choćby ta w marcu 2003 roku w Speyer. Niecodzienne imprezy takie jak przejazd po Afryce na dystansie 25 000 km dopełniają charakterystykę fanów 2CV.