Znajdź używane Citroen C5 motocykle na AutoScout24

Citroen C5

Citroën C5 - wygodna limuzyna dla wymagających

Citroën C5 pierwszej generacji produkowany był pojazdem stworzonym głównie z myślą o rodzinach, które chcą podróżować samochodem gwarantującym przede wszystkim bezpieczeństwo, ale także odpowiednią ilość przestrzeni i niewymuszony wdzięk. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie był model oferujący wysoki poziom komfortu, bogate wyposażenie oraz przyjazny klimat panujący we wnętrzu. Dzięki temu, że w Citroënie C5 zainstalowano zawieszenie hydropneumatyczne trzeciej generacji, jazda stawała się niezwykle przyjemna. Nawet poruszanie się po dziurawych nawierzchniach nie wpływało na obniżenie komfortu jazdy. Co więcej, dzięki rozwiązaniu technicznemu, jakim było wspomniane zawieszenie, wysokość pojazdu automatycznie dostosowywała się do aktualnych potrzeb i warunków. Ta dogodność, która wcześniej nie była powszechnie dostępna w samochodach z tego rynkowego segmentu, w szczególny sposób przypadła do gustu klientom. Inżynierowie z firmy Citroën zadbali również o wnętrze. Było ono przestronne, dawało poczucie wyjątkowej wygody, a także zaskakiwało pod względem ilości użytecznych instrumentów i przejrzystej konstrukcji deski rozdzielczej. Do bogatego wyposażenia pojazdu zaliczają się między innymi nawigacja satelitarna, elektryczne fotele, szyby i lusterka, tempomat, wycieraczki z czujnikiem deszczu, światła z czujnikiem zmierzchu, dwustrefowa klimatyzacja oraz system ABS i ESP. Obszerny bagażnik umożliwiał transportowanie ładunku w całkiem dużej przestrzeni bagażowej: 4551310 l dla wersji hatchback lub 5651660 l w przypadku kombi. Citroën C5 może służyć do wielu celów. Wyjazd na rodzinne wakacje lub transportowanie dużych przedmiotów to zadania, z którymi francuskie auto poradzi sobie bez zarzutów. Samochód ten bardzo spodobał się Europejczykom ze względu na przestronność wnętrza oraz subtelny wygląd i był niezwykle chętnie kupowany właściwie przez cały okres produkcji. Model używany którejkolwiek generacji to praktyczne i pojemne auto rodzinne, które świetnie nadaje się na dłuższe podróże.

Citroën C5 - doskonały samochód z klasą

Citroën C5 pojawił się w sprzedaży w 2000 roku jako następca modelu Xantia. Początkowo francuska marka zaoferowała klientom pojazd w wersji hatchback, by w rok po premierze uzupełnić serię edycją kombi. Obie propozycje cechowała obowiązująca w tamtym czasie i równocześnie charakterystyczna dla marki Citroën stylistyka, której głównymi wyróżnikami były szerokie i wyraźnie pociągnięte w górę reflektory, a także długa pokrywa silnika, która opływowo wspinała się w kierunku przedniej szyby. Tył samochodu z kolei miał dość ostry rys i kompaktowe światła. Mimo tego, że model ten, nawet po drobnej modernizacji przeprowadzonej w 2004 roku, był krytykowany za - według niektórych użytkowników i opiniotwórczych motoryzacyjnych mediów - nieciekawy design, okazał się być pojazdem wytrzymałym, trwałym i dość oszczędnym w eksploatacji. Francuzi stworzyli także model C5 w prototypowej wersji specjalnej - C5 by wire. Został on wyposażony w ciekawy i, jak na swoje czasu zupełnie nieznany, układ sterujący. W kierownicę wmontowano pedał gazu i hamulca, a więc uzyskano efekt, dzięki któremu kierowanie samochodem odbywało się w sposób cyfrowy. Niestety, w Europie nie ma regulacji, które pozwoliłyby eksploatować na drogach tak wyposażony samochód. Następcą C5-tki został w 2007 roku Citroën C5 drugiej generacji. W warstwie stylistycznej pozostały mu mocne nawiązania do poprzednika, ale bryła samochodu zyskała nieco bardziej nowoczesne kształty. Ten model pojawił się na rynku w wersji sedan oraz kombi. Producent postanowił złożyć klientom odświeżoną ofertę związaną z poszerzoną gamą kolorów, lepszym wyposażeniem i większym wyborem tapicerki oraz felg. W 2014 roku Citroën zaprezentował nową wersję pojazdu C5. Był to CrossTourer, samochód o terenowym charakterze, dostępny w wersji kombi, w którym jednak nie zamontowano napędu na wszystkie koła. Model Citroën C5 dostępny jest w czterech opcjach wyposażenia: Attraction, Dynamique, Comfort oraz Exclusive.

Citroën C5 z pierwszych lat produkcji - rodzaje silników, zużycie paliwa oraz rozwiązania techniczne

Inżynierowie z Citroëna, dbając o różnorodność potrzeb kierowców, skonstruowali model C5 zarówno w wersjach z silnikiem benzynowym, jak i z silnikiem wysokoprężnym. Najbardziej popularne jednostki napędowe w benzynie to 1.8 16V o mocy 125 KM oraz 2.0 16V z mocą 140 KM. Model C5 występował też w układzie z silnikiem Diesla oraz z automatyczną skrzynią biegów. Tutaj mamy do czynienia z takimi silnikami jak: 2.0 16V o mocy 140 KM, 3.0 V6, którego moc to 207 KM, oraz 3.0 V6 z imponującą mocą 235 KM. Zużycie paliwa było niższe w przypadku modeli zaopatrzonych w jednostki napędzane ropą. Warto zwrócić szczególną uwagę na nowatorskie zawieszenie hydropneumatyczne, które działało w oparciu o następującą, ale bardzo prostą zasadę: pompa hydrauliczna pracowała w połączeniu z silnikiem elektrycznym, a nie z układem hamulcowym, zaś duża ilość czujników odpowiadała za dopasowanie wysokości zawieszenia pojazdu do aktualnie panujących na drodze warunków. Czujniki zbierały dane i przekazywały je do komputera, który szybko reagował na odebrane informacje dotyczące nawierzchni. To bardzo nowoczesne rozwiązanie, które miało zasadniczy wpływ na komfort podróżowania samochodami z linii Citroën C5. Stanowiło ono o jakości podróżowania, a także o tym, jak nierówności na drodze odczuwali pasażerowie pojazdu. Dodatkowo, świetnie sprawdzało się na asfaltowych drogach ze starą nieremontowaną nawierzchnią o niskiej jakości. Dzięki takiemu praktycznemu rozwiązaniu samochód używany z rodziny Citroëna wciąż jest atrakcyjnym pojazdem, który bez trudu można kupić na rynku wtórnym za rozsądną cenę.