Znajdź używane Citroen DS5 motocykle na AutoScout24

Citroen DS5

Citroën DS5 zostaje wprowadzony na rynek w roku 2011 jako samochód lifestylowy

Ulepszone wyposażenie wnętrza w połączeniu z dynamiczną i oryginalną stylistyką nadwozia miało stworzyć z wywodzących się z tradycyjnych linii produkcyjnych modeli serii DS od Citroëna alternatywne rozwiązanie lifestylowe Francuzów. Początek temu dał zaprezentowany w 2009 w klasie małych samochodów Citroën DS3, który powstał na bazie Citroëna C3. Już w tym momencie należący do koncernu Peugeot producent zapowiedział chęć dalszej rozbudowy rodziny DS. Kolejny krok w przypadku należącego do klasy kompaktowej Citroëna DS4 uczynił konstruktor, którzy wykorzystał technikę limuzyny Citroëna C4. W latach 60. XX wieku uchodzące za innowacyjne w klasie średniej modele Citroën DS – ze względu na swoją stylistykę oraz nowatorską technikę hydrauliczną – dostarczyły nowych bodźców do działania. Dlatego też zrozumiała była chęć ożywienia tradycji DS również za pomocą większego modelu. Stało się tak w przypadku Citroëna DS5, który od 2011 miał być wprowadzany na międzynarodowe rynki.

Koncepcja crossovera Citroën DS5

W przypadku koncepcji Citroëna DS5 inżynierowie stworzyli własny rodzaj crossovera, który sprawił, że samochód ten postrzegany był jako połączenie limuzyny, vana i coupé. Z technicznego punktu widzenia Citroën DS5 budowany był na bazie kompaktowego vana Citroëna C4 Picasso. W porównaniu do wysokich samochodów klasy van Citroën DS5 otrzymał jednak nadwozie o wysokości zaledwie 1,50 m, które przy długości około 4,50 m posiadało elegancką linię coupé, jednak bez ograniczeń dotyczących wnętrza. Tak więc Citroën DS5 dysponował miejscem dla pięciu pasażerów i posiadał bagażnik o pojemności 465 litrów. Jeśli chodzi o kształt nadwozia, Citroën DS5 pokazał oblicze wprowadzonej w roku 2009 rodziny modelu DS, które charakteryzowało się chłodnicą z przodu z dużymi wlotami powietrza oraz rozszerzonym tyłem samochodu.

Wersja hybrydowa z silnikiem Diesla w Citroënie DS5

Innowacyjny wizerunek, który producent chciał połączyć z ożywieniem modelu Citroën DS, miał odzwierciedlać się nie tylko w stylistyce. Także w technice silnikowej Citroënowi DS5 przypadła rola prekursora technologii: wraz z wprowadzeniem na rynek Francuzi zaprezentowali swojego crossovera z rzadko montowanym w tym czasie silnikiem Diesla w wersji hybrydowej. Zespół napędowy z samozapłonem osiągał moc do 200 KM (147 kW) i był wspomagany małym silnikiem elektrycznym. Zaleta techniki hybrydowej w silniku Diesla: emisję CO2 przy zużyciu paliwa około 3,8 l na 100 km można było zmniejszyć poniżej 100 g/km. Program silników uzupełniono o tradycyjne benzynowe i wysokoprężne zespoły napędowe, które montowane były także w modelu Citroën C4.