Znajdź używane Citroen Jumper motocykle na AutoScout24

Citroen Jumper

Citroën Jumper - wydajny pojazd dostawczy

Citroën Jumper to samochód dostawczy plasujący się w klasie midi i maxi, który pojawił się w sprzedaży w 1994 roku i do tej pory doczekał się trzech generacji. Pierwsza prezentacja odbyła się w Genewie podczas salonu samochodowego, i już chwilę później, bo w 1995 roku, nastąpiły jego pierwsze sukcesy. Model Jumper podzielił tytuł Samochodu Dostawczego Roku między innymi z Fiatem Ducato. Marka Citroën już kilka lat przed rozpoczęciem produkcji tego auta pracowała nad stworzeniem pojazdu dostawczego, ponieważ do tej pory wśród ofert francuskiego producenta nie znalazł się samochód tego typu o nowoczesnej sylwetce i korzystnych osiągach. A konkurencja przecież nie spała. Pierwsza edycja tego modelu znalazła nabywców wśród właścicieli firm budowlanych czy remontowych, a także wśród przedsiębiorstw transportowych, ponieważ pojazd ten dało się zaadaptować na wygodnego busa. Pierwsza wersja była produkowana w latach 1994-2006 i potem ustąpiła miejsca kolejnej edycji. Jumper drugiej generacji przeszedł wizualną metamorfozę, dzięki której stał się zdecydowanie bardziej nowoczesnym i lepiej wyglądającym pojazdem. On także zasilił szeregi różnego typu firm, w których transport ludzi lub dóbr odgrywa zasadniczą rolę. Citroën Jumper jako samochód używany - bez względu na generację, z której pochodzi - to wytrzymałe i elastyczne pod względem dopasowania do potrzeb auto, które sprawdzi się nie tylko jako klasyczny dostawcza, ale także jako pojazd rodzinny, campervan lub bus. Jego trzecia generacja zawitała na rynek w 2014 roku.

Citroën Jumper drugiej generacji - model w trzech wymiarach nadwozia.

Citroën Jumper drugiej generacji był dostępny od 2006 roku i produkowany przez osiem lat, przechodząc co jakiś czas zmiany kosmetyczne. A te w porównaniu do poprzednika widać gołym okiem. Przede wszystkim druga edycja tego modelu została unowocześniona pod względem widzialnym. Przód zyskał na lekkości - maska tuż za masywnym zderzakiem zaczyna ostrą wspinaczkę ku górze, płynnie łącząc się z kompaktowo rozpłaszczonymi reflektorami. Ale to nie wszystko - producenci w celu zaspokojenia różnych rynkowych potrzeb wyprodukowali model Jumper w czterech wariantach ładowności, trzech rozstawach osi, i trzech rodzajach wysokości wnętrza. Dzięki temu osiągnięto pożądany efekt - od niedużego vana będącego idealnym samochodem dla rodziny lub do przerobienia na samochód kempingowy, po naprawdę sporych rozmiarów wóz do transportowania ładunku, przeprowadzek, wożenia maszyn lub sprzętu remontowego. Model ten był dostępny nie tylko jako furgon, ale także jako platforma oraz z podwójną lub pojedynczą kabiną pasażerską. Wnętrze tego pojazdu zostało zaprojektowane komfortowo i intuicyjnie, aby kierowca w długiej trasie miał dookoła siebie przestrzeń sprzyjającą relaksowi. Kabinę wyposażono w praktyczne schowki i przegródki, również na drzwiach, które ułatwiały utrzymanie porządku. Dobre wyciszenie kabiny kierowcy w znaczy sposób wpływało na jego koncentrację i poziom zmęczenia w długich trasach. Między innymi dzięki wspomnianym udogodnieniom Jumper plasował się w czołówce europejskich pojazdów dostawczych. Samochód używany Citroën Jumper to zdecydowanie dobry wybór, który szybko się zwróci. Biorąc pod uwagę osiągi i spalanie, jest to auto będące w stanie usatysfakcjonować dużą i zróżnicowaną grupę odbiorców.

Citroën Jumper drugiej generacji - dane techniczne i spalanie

W modelu Citroën Jumper produkowanym od 2006 roku francuscy konstruktorzy implementowali wyłącznie wysokoprężne jednostki napędowe. Były to silniki: 2.2 HDI o mocy 100 KM, 2.2 HDI o mocy 120 KM oraz 3.0 HDI o mocy 160 KM. W pierwszym przypadku zużycie oleju napędowego wynosiło około 8 - 9 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Silnik o średniej mocy na przebycie tego samego dystansu potrzebował już od 10 do 12 litrów ropy, zaś największy motor zużywał jej 13 litrów. Silniki te były parowane z dwoma rodzajami skrzyń biegów. Były to pięcio- i sześciobiegowe przekładnie manualne oraz automatyczne skrzynie z sześcioma biegami. Warto dodać, że Citroën Jumper miał napęd na przednią oś, a jego silnik był montowany poprzecznie.