Znajdź używane Citroen Nemo motocykle na AutoScout24

Citroen Nemo

Pierwszy Citroën Nemo zjeżdża z taśmy produkcyjnej w roku 2007

W segmencie furgonów i kombi z podwyższonym dachem francuscy producenci od lat oferowali ciekawe rozwiązania. Początkowo skromne auta dla klientów potrzebujących samochodu do przewozu narzędzi potrafili zamienić w samochody rodzinne, które stały się alternatywą dla limuzyn i kombi. Należący do grupy Peugeot Citroën multivan Berlingo jest w ofercie producenta od połowy lat 90. i cieszy się dużą popularnością. Wzrastające wzięcie multivanów spowodowało, że konstruktorzy zaczęli myśleć o budowie nieco mniejszego od Berlingo modelu. Nad koncepcją pracowali inżynierowie Citroëna, Peugeota, Fiata oraz tureckiego producenta Tofas, który miał się zająć produkcją. W 2007 roku nowy model zjechał po raz pierwszy z taśmy produkcyjnej zakładów w Turcji pod nazwą Citroën Nemo. Samochód wyprodukowano w dwóch wersjach: jako dwuosobowe małe auto dostawcze z homologacją ciężarową i jako pięcioosobowe kombi.

Citroën Nemo jako kompaktowy multivan

Citroën Nemo z rozstawem kół 2,5 m i długością 3,86 m jest bardziej kompaktowy niż model Citroën Berlingo. Aby koncepcja kompaktowego multivana była udana, inżynierowie skrócili zwis przedni i tylny. Samochód charakteryzuje się nowoczesną stylistyką, przede wszystkim krótką maską z wysuniętym do przodu zderzakiem. Klosze przednich lamp Nemo zachodzą niemal pod przednią szybę. Tył jest typowy dla furgonu – posiada dużą klapą bagażnika i pionowe lampy.

Imponująca powierzchnia ładunkowa Citroëna Nemo

Mimo kompaktowej konstrukcji bagażnik pięcioosobowego Nemo oferuje 356 l pojemności. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń pojemność ładunkową można zwiększyć do 885 l, a po wyjęciu siedzeń uzyskać aż 2,5 m3. Drzwi przesuwne znajdują się po obu stronach pojazdu, co znacznie ułatwia wchodzenie.

Citroën Nemo oferowany jest w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym

W różnych krajach producent wyposażał Citroëna Nemo w różne jednostki napędowe. Benzynowa wersja podstawowa Citroëna Nemo na wielu rynkach zaopatrzona była w silnik o pojemności 1,4 l i mocy 73 KM (54 kW). Wersje z jednostkami wysokoprężnymi generowały maksymalną moc 74 KM (55 kW).