Znajdź używane Fiat Freemont motocykle na AutoScout24

Fiat Freemont

Fiat Freemont zadebiutował na rynku w 2011 roku

W celu rozwijania segmentu limuzyn włoski koncern samochodowy Fiat zaprosił do współpracy francuską firmę Peugeot. W ten sposób dopięto pomysł na stworzenie linii produkcyjnej tak zwanych eurovanów, których włosko-francuskimi siostrzanymi modelami są przykładowo Fiat Ulysse, Lancia Phedra lub Peugeot 807. Ponieważ w roku 2010 produkcja samochodu Fiat Ulysse miała się zakończyć, Włosi postawili na wprowadzenie dla jego następcy nowych akcentów: zamiast vana Fiat wolał nowoczesny samochód typu crossover, który łączyłby w sobie zalety przestronnej limuzyny oraz sportowego SUV-a. Ponieważ Fiat przejął amerykański koncern Chrysler, możliwa była wewnątrzfirmowa kooperacja, a wspólny świat marek samochodowych otrzymał nową strukturę; poza tym powstała także idea, że ze stworzonego przez firmę-córkę Chryslera, czyli markę Dodge, model Dodge Journey pod metką Fiata zostanie przeniesiony do Europy, podczas gdy sama marka Dodge nigdy nie była nawet oferowana na Starym Kontynencie. W ten sposób zaanonsowano najpierw model Fiat Journey , następnie model Fiat Freemont , znany początkowo jako Cross, aby w 2011 na dobre rozpocząć włosko-amerykańską współpracę.

Fiat Journey/Freemont to pojazd z miejscami dla siedmiu osób

Fiat Freemont bazował na pochodzącym z lat 2007-2008 modelu spod szyldu Chryslera. Chodziło o samochód Dodge Journey , który w wersji europejskiej zachował typową dla Dodge’a wysoką osłonę chłodnicy. Odpowiadało to ogólnemu konceptowi auta typu crossover. Następnie wypadało opracować przestrzeń wewnętrzną Fiata Journey/Freemont na podobieństwo modelów typu van. Konkretnie mówiąc, Fiat Freemont był w pewnej mierze przestrzenną limuzyną produkowaną seryjnie z trzecim rzędem siedzeń z tyłu. Dzięki temu Fiat Journey/Freemont oferował wygodne fotele dla maksymalnie siedmiu osób. Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń ładunkowa tego włosko-amerykańskiego crossovera wynosiła aż 1460 litrów.

Fiat Freemont był dostępny także z napędem na obie osie

W wersji podstawowej Fiat Freemont został zaopatrzony w silniki Diesla o pojemności skokowej 2,5 l i mocy wynoszącej od 140 KM (103 kW) do 170 KM (125 kW). Obok tego modelu na początku produkcji pod szyldem Fiata dla modelu Freemont dodano napęd na wszystkie koła, dostępny początkowo tylko na rynkach północnoamerykańskich. Samochód z tym napędem miał 2,0-litrową jednostkę wysokoprężną połączoną z automatycznym wyłącznikiem. W tym zestawieniu Fiat Freemont mógł osiągnąć moc do 170 KM (125 kW). Następnie zaproponowano kierowcom wersję z motorem benzynowym, która dzięki wzmocnionemu silnikowi w układzie V6 o pojemności skokowej wynoszącej 3,6 l mogła osiągać moc do 276 KM (203 kW). Pochodziła ona z segmentu produkcyjnego Chryslera i jako Dodge Journey wyznaczała standardy w USA, jeszcze zanim na europejskim rynku pojawił się Fiat Freemont.