- Strona startowa
- Samochod
- Hummer
- Hummer H1
HUMMER H1 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu HUMMER H1, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Nazwa AM General, specjalnego dostawcy militarnych pojazdów dla amerykańskiej armii, do początku lat 90. XX wieku niewiele mówiła przeciętnemu Amerykaninowi. Ta sytuacja uległa zmianie, gdy w 1992 roku konstruktor wprowadził na rynek Sport Utility Vehicle (SUV-a) opartego na produkowanym od lat 80. XX wieku High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle, w skrócie HMMWV lub Humvee. Ochrzczony mianem Hummer samochód terenowy z komfortowym wyposażeniem w pierwszych latach był sprzedawany bezpośrednio przez AM General. Jako że AM General oprócz militarnych atutów nie dysponowała umiejętnościami sprzedażowymi ani nie miała odpowiedniego kanału sprzedaży, w 1999 roku rozpoczęto współpracę z General Motors (GM).
W 1999 roku GM przejmuje sprzedaż Hummera H1
Interes wyglądał następująco: podczas gdy GM mogło sprzedawać Hummera oraz wykorzystywać nazwę marki, aby opracowywać mniejsze modele takie jak Hummer H2 czy Hummer H3, Hummer miał być produkowany przez AM General. Wraz z powstaniem Hummera H2 wspomniany partner biznesowy GM zdecydował o nazwaniu pierwotnego modelu mianem Hummer H1, aby zasygnalizować jego odrębność od innych członków rozrastającej się rodziny Hummerów.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/hummer/hummer-h2/hummer-h2-m-01.jpg" title="">
Militarna technologia czyni Hummera H1 prawdziwym samochodem terenowym
Nie tylko historia modelu sugeruje, że Hummer H1 to swoisty nestor rodu. Za sprawą długości sięgającej 4,68 m, szerokości 2,19 m i wysokości niemal dwóch metrów Hummer H1 stanowił pierwotne zjawisko na drodze i w terenie w pełnym tego słowa znaczeniu. Tam pojazd – mimo swoich wymiarów i masy przekraczającej 3,5 tony – poruszał się niczym prawdziwe terenowe auto. Samochód zawdzięcza swoje właściwości jezdne technologii i konstrukcji zaczerpniętej z wojskowego Humvee. Dzięki czterdziestocentymetrowemu prześwitowi i stabilności zapewnionej przez rozstaw kół sięgający ponad 1,80 m Hummer H1 dysponował głębokością brodzenia do 75 cm oraz mógł pokonywać wzniesienia, których kąt nachylenia sięgał 72 stopni. Z pomocą przychodził także stały napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego oraz ustawiane w zależności od podłoża ciśnienie w oponach w ramach wyposażenia opcjonalnego.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/hummer/hummer-h1/hummer-h1-m-02.jpg" title="">
Wersje nadwoziowe i silniki Hummera H1
Hummer H1 oferowany był z czterema różnymi wersjami nadwozia do wyboru. W wersji zamkniętej, jako pick-up z otwartą powierzchnią załadunkową, jako hatchback i kabriolet z plastikowym lub stalowym pokryciem dachu. W pierwszych latach produkcji Hummer H1 dostępny był z wolnossącym silnikiem Diesla o pojemności 6,2 l i mocy 150 KM (110 kW), który w 1996 roku został zastąpiony nowocześniejszym motorem turbo o pojemności skokowej 6,5 l i mocy 200 KM (147 kW). Model jedynie przez krótki czas dostępny był w wersji benzynowej w roczniku 1995/96. Benzynowa jednostka dysponowała pojemnością skokową 5,7 l i takimi samymi osiągami jak poprzednik. Wprowadzony na rynek w 2005 roku na krótko przed zakończeniem produkcji topowy model Hummer H1 Alpha wyposażono w silnik Dielsa V8 z turbodoładowaniem, który osiągał moc 300 KM (221 kW). W 2006 roku AM General zakończyło produkcję Hummera H1.