Przejdź do głównej zawartości
Hummer H2

Hummer H2 został wprowadzony na rynek w 2003 roku

Po opracowaniu w 1985 roku przez amerykańskiego producenta pojazdów AM General samochodu terenowego dla amerykańskiej armii, wkrótce pojawił się pomysł, by stworzyć cywilną wersję auta. Zadanie było ułatwione dzięki temu, że nie zmodyfikowano znacznie technicznej strony modelu z dopuszczeniem do ruchu, zaś karoseria praktycznie w ogóle nie uległa zmianom, włączając w to takie detale jak uchwyt na pokrywie silnika, służący do przenoszenia pojazdu drogą powietrzną. Jedynie pod względem elektryki pokładowej oraz komfortu wnętrza Hummer przeszedł pewne zmiany. Jeszcze zanim w 1992 roku Hummer trafił na rynek, koncern General Motors (GM) zapewnił sobie prawa do nazwy modelu. GM zamierzał skonstruować mniejszego SUV-a na wzór samochodu terenowego zwanego od 2003 roku Hummerem H1, a także rozbudować ofertę Hummera. W 2003 roku rozpoczęto realizację projektu, którego flagowym modelem stał się Hummer H2. Przez siedem lat był on produkowany w zakładach koncernu AM General, zanim GM w 2010 roku ugruntowało rozwój marki Hummer.

W 2008 roku model Hummer H2 przeszedł facelifting

W przeciwieństwie do Hummera H1, Hummer H2 pod względem technicznym nie opierał się na pierwotnej wojskowej wersji pojazdu terenowego spod szyldu AM General. Zamiast tego GM zaproponował dostosowaną pod względem technicznym platformę wykorzystywaną SUV-ach, która znalazła zastosowanie również w takich autach jak Cadillac Escalade czy w pojazdach tworzonych przez markę GMC. Jedynie pod względem kształtu nowego pojazdu, który został zainspirowany kanciastą karoserią Hummera H1, mały Hummer przypominał swojego przodka od AM General, który produkował Hummera H2 dla GM. Słowo „mały” w świecie Hummera oznaczało masę wynoszącą trzy tony, a także niespełna dwumetrową szerokość i prawie pięć metrów długości. Oprócz zamkniętego nadwozia w znanym kształcie Hummer H2 był oferowany jako czterodrzwiowy pick-up z niewielką przestrzenią ładunkową. W 2008 roku Hummer H2 przeszedł facelifting, który przede wszystkim objął wnętrze pojazdu  auto otrzymało trzeci rząd siedzeń. Poza tym modyfikacjom poddano także silnik samochodu.

Silnik Hummera H2

Od 2003 do 2007 roku firma AM General montowała w Hummerze H2 silnik ciężarowy od GM o pojemności skokowej wynoszącej 6 l, który dysponował 8 cylindrami i osiągał moc 322 KM (236 kW). Motor współpracował z czterobiegową automatyczną przekładnią. Od 2008 roku Hummer H2 posiadał już silnik w układzie V8 o pojemności 6,2 l, którego maksymalna moc wynosiła 398 KM (293 kW).