Znajdź używane Hummer motocykle na AutoScout24

Hummer

Hummer - od samochodu wojskowego do luksusu

Początek tego modelu wiąże się ze stworzonym specjalnie na potrzeby amerykańskiej armii pojazdem Humvee, który był produkowany przez firmę AM Generale od 1985 roku. Siedem lat po rozpoczęciu produkcji AM General przedstawiło pierwszego cywilnego Hummera. W 1999 roku General Motors (GM) zabezpieczyło swoje prawa do nazwy i kontynuowało program produkcyjny wprowadzając modele Hummer H2 i Hummer H3. Idea koncernu GM brzmiała: kiedy prestiż Hummera jako pojazdu terenowego zrówna się z komfortem nowoczesnego SUV-a w oparciu o silniki robione przez GM, Hummer stanie się potencjalnym kandydatem do miana pojazdu kultowego.

Hummer H1 - początek

W 1992 roku AM General wypuściła po raz pierwszy na ulice Hummera w wersji cywilnej jako zabudowane auto terenowe oraz jako pick-upa z silnikiem w układzie V8. Pod względem technicznym bazował on w dalszym ciągu na wojskowym modelu, jednak jego wyposażenie odpowiadało wymaganiom stawianym przed pojazdami cywilnymi. Mimo swoich wymiarów wynoszących 2,10 m szerokości, 2 m wysokości oraz 4,68 m długości, ważący 3,6 t Hummer także został uznany za “wszystkomogący” terenowy pojazd cywilny. Do tego producent dorzucił napęd na obie osie, 72-stopniowy kąt natarcia oraz rozstaw kół wynoszący 1,81 m. Pośród silników do wyboru był Diesel o mocy 170 KM (125 kW), turbodiesel o mocy 200 KM (147 kW) - oba o pojemności skokowej wynoszącej 6,5 l oraz jeden silniki benzynowy cechujący się pojemnością 5,7 l. Silnik benzynowy był dostępny jedynie przez krótki czas w połowie lat 90. Najwyższym modelem serii był Hummer 1 Alpha z mocą 300 koni mechanicznych (221 kW) i jednostką napędową o pojemności 6,6 l. Od chwili wprowadzenia drugiego modelu Hummer H2 w 2003 roku pierwsza linia otrzymała wreszcie nazwę - H1. Jej produkcja zakończyła się w 2006 roku.

Hummer H2 - luksus z napędem 4x4

Hummer H2 to pierwszy rozwijany przez koncern GM SUV, który pod nazwą Hummer zasilił rynek motoryzacyjny w 2003 roku. Był jednak wciąż tworzony przez AM General. Karoseria i rozmiary o szerokości i wysokości przekraczającej 2 metry oraz o długości wynoszącej 4,82 m zostały świadomie oparte na parametrach poprzednika. Luksusowe wyposażenie i mocny silnik od GM pod względem komfortu i działania wprowadziły ten samochód do wyższej klasy pojazdów. Ponieważ wielu amerykańskich kupujących nie zachwyciło się implementowanym w tej serii silnikiem Diesla, Hummer H2 otrzymał też benzynową jednostkę napędową o pojemności skokowej 6 l i mocy 321 KM (236 kW). W 2008 roku GM zaoferowało kompletnie przearanżowaną serię Hummer H2 z większym, bo 6,2-litrowym silnikiem w układzie V8 i z sześciostopniową automatyczną przekładnią. Jednostka napędowa generowała moc rzędu 398 KM (293 kW). Najwyższa możliwa prędkość modelu Hummer H2 oscylowała wokół 160 km/h. Nowe modele zostały wyposażone także w trzeci rząd siedzeń z tyłu. Od 2005 roku Hummer H2 był również oferowany jako Sport Utilitiy Truck (SUT) z otwartą przestrzenią ładunkową.

”Maleństwo”- Hummer H3

Najmniejszy Hummer pojawił się w 2006 roku na europejskich drogach jako Hummer H3. W świecie Hummera słowo „mały” oznaczało tylko 1,98 m szerokości, 1,87 m wysokości, długość nieprzekraczającą 4,8 m i masę wynoszącą 2,2 t. Hummer H3 otrzymał pięciobiegową manualną przekładnię, ale był również dostępny z automatyczną czterostopniową skrzynią biegów. Poza silnikiem w układzie V8 o pojemności 5,3 l, Hummer H3 był proponowany też z jednostką napędową o mniejszej pojemności – 3,7 l, która cechowała się jedynie pięcioma cylindrami. Wyposażenie pojazdu oferowane było w trzech opcjach: Adventure, Base oraz Luxury. Hummer Adventure w standardzie miał implementowaną całkowitą blokadę mechanizmu różnicowego, co dawało mu świetne właściwości jezdne w terenie oraz kąt natarcia wynoszący 60%. Przy tym przyspieszanie 0-100 km/h tego ważącego 2,2 tony ciężkiego wehikułu wynosiło 9,7 s, a najwyższa osiągalna prędkość to 160 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 13,9 l/100 km (przy emisji CO2 na poziomie 330 gramów na kilometr) przy czym H3 był najbardziej oszczędnym z całej serii. Tak samo jak w przypadku modelu H2, także i model H3 był oferowany przez GM w wersji pick-up. Model ten trafił do produkcji w zakładach General Motors w Luizjanie i w RPA.