Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.

Znajdź używane Infiniti motocykle na AutoScout24

Infiniti

Pod koniec lat 80. XX wieku Nissan stworzył swoją markę premium Infiniti

Japoński producent aut musiał w latach 70. XX wieku znosić drwiny i krytykę, gdy wprowadzał na rynek europejski swoje pierwsze modele. O ile cena auta była bardzo konkurencyjna, o tyle jego design był często pospolity i niezbyt ambitny. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło. Gdy japoński konstruktor aut Nissan w 1989 po raz pierwszy wprowadził na północnoamerykański rynek swoją luksusową markę Infiniti, starał się nie mniej niż w przypadku japońskiej tradycji Zen, aby objaśnić kupującym styl swoich sportowych limuzyn, coupé i kabrioletów klasy średniej i wyższej. Od 2002 Nissan rozszerzył paletę modeli Infiniti o Sport Utility Vehicles, czyli SUV-y, crossovery i niezależną serię coupé, z którą Infiniti w 2007 wkroczyło także do Europy jako marka premium. Od 2008 roku Infiniti jest reprezentowana w Polsce, jej oddziały znajdują się w Warszawie, Krakowie oraz Sosnowcu.

Wcześniejsze modele Infiniti w klasie średniej i wyższej

Podczas gdy marka Nissan obsługiwała rynek kompleksową ofertą modeli aut we wszystkich klasach, Infiniti miała odróżniać się od podstawowej marki tego japońskiego producenta za sprawą modeli o wyposażeniu najwyższej jakości i wyjątkowo mocnych silnikach. Taką tendencję zapoczątkował na przełomie lat 198990 model Infiniti M30 wyprodukowany na amerykański rynek jako coupé i kabriolet, który porównywany bywał z Infiniti Q45 jako limuzyna klasy wyższej silnikiem V8. Pierwszy program Infiniti dopełniła limuzyna klasy średniej Infiniti G20, która do 2002 była dostępna w dwóch generacjach oraz większa limuzyna Infiniti J30 wraz z jej następcą Infiniti I30.

Rok 2006 nowym początkiem w ofercie modeli Infiniti

Po zakończeniu produkcji trzeciej generacji flagowego modelu Infiniti Q45 w 2006 Nissan skupił się na wprowadzeniu nowych propozycji swojej marki premium początkowo w głównej mierze w segmencie sportowych aut coupé i limuzyn klasy średniej. W tym segmencie Japończycy zaprezentowali w 2006 drugą generację Infiniti M35 i M45, których następcami były wyprodukowane na przełomie lat 201011 dwa nowe modele M: Infiniti M56 z silnikiem V8 i mocy 313 kW (420 KM) oraz Infiniti M37 z napędem V6 o mocy 246 kW (330 KM). Modelem początkowym stał się Infiniti G35, po którym pod nazwą Infiniti G37 w 2009 na rynek wszedł model nowej generacji z silnikiem o większej pojemności skokowej. Oprócz limuzyn i coupé z tej serii Infiniti ponownie przedstawiła pierwszy raz od początku lat 90. XX wieku kabriolet klasy sportowej.

Coupé, kabriolety i SUV-y od Infiniti

Po pierwszych autach coupé na bazie Infiniti M30 producent do 2007 roku konstruował sportowy dwudrzwiowy Infiniti G35 z silnikiem klasy V6 o pojemności 3,5 l. Na przełomie lat 20089 Japończycy poddali coupé liftingowi dzięki nowemu silnikowi 3,7 l o mocy 245 kW (328 KM), który rok później znalazł zastosowanie także w limuzynach serii Infiniti G37. Jako nowość do oferty w 2010 dołączył kabriolet ze składanym blaszanym dachem. Od 2009 producent oferował w Europie dodatkowo Infiniti EX w wersji 3,7 l z serii SUV-ów. Oferta została uzupełniona także o crossovera Infiniti FX oraz produkowanego w pierwszej linii na amerykański rynek SUV-a Infiniti QX.