Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
land-rover-freelander-l-01.jpg

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Land Rover Freelander, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Przez prawie dwie dekady brytyjski producent samochodów terenowych Land Rover mimo zmieniającej się polityki modelowej kolejnych właścicieli, utrzymywał poziom możliwie jak najbardziej zbliżony do tego, co określamy brytyjskim ekscentryzmem. W ofercie były przeważnie nie więcej niż dwa modele, które raczej ze sobą nie konkurowały. Z jednej strony był produkowany od pierwszego roku po zakończeniu drugiej wojny światowej prototyp, który później nazwany został Land Rover Defender i który stanowił samochód terenowy o minimalnym komforcie i zaletach samochodu dostawczego, a jego zadaniem była jazda w ekstremalnie trudnych warunkach. Z drugiej zaś strony odbiorcy mieli do czynienia z produkowanym od 1974 roku luksusowym, choć terenowym pojazdem Range Rover. Wraz z nadejściem lat 90. i rozwojem pojazdów typu Sport Utility Vehicle, czyli SUV-ów , zwanych także softroaderami, paleta modeli uległa rozszerzeniu. Z początkiem 1989 roku pojawił się Land Rover Discovery, a w 1997 roku jego następca, kompaktowy SUV Land Rover Freelander.

Pierwsza generacja modelu Land Rover Freelander była produkowana do 2006 roku

Pierwsza generacja modelu Land Rover Freelander była dostępna z dwoma wariantami nadwozia w układzie z pięcioma lub trzema drzwiami oraz z miękkim lub twardym dachem. Ważący 1,6 tony SUV miał prawie 4,44 m długości i 1,8 m szerokości. Dzięki wysokiemu prześwitowi, zabezpieczeniu antynajazdowemu i montowanemu seryjnie permanentnemu napędowi na wszystkie koła Land Rover Freelander był przeznaczony także do jazdy poza oficjalnymi drogami i mimo pewnych ograniczeń konstrukcyjnych mieścił się w długoletniej tradycji ustanowionej przez swojego producenta. W modelu Land Rover Freelander montowano trzy rodzaje silników. W wersji podstawowej był to silnik z Rovera, który osiągał moc do 120 KM (88kW), podczas gdy model najwyższy miał motor w układzie V6, rozwijający moc 176 KM (130 kW). Jeśli zaś chodzi o silnik Diesla, to od 2001 roku była to jednostka opracowana przez BMW, która mogła pochwalić się mocą 114 KM (85 kW).

W 2007 roku pojawiła się kolejna generacja modelu

W dostępnym na rynku od 2007 roku drugim modelu tego kompaktowego SUV-a brytyjski producent wydłużył jego sylwetkę do 4,5m, a długość do 1,91 m. Chociaż w wyniku takiego zabiegu wzrosła masa pojazdu, zoptymalizowano konstrukcję podwozia, ulepszono kontrolę trakcji oraz powiększono prześwit, co wpłynęło na generalne polepszenie właściwości jezdnych w trudnym terenie. Jeśli chodzi o silnik, to cały czas była to jednostka skonstruowana przez koncern Ford, a od 2009 ten – należący już do indyjskiego koncernu samochodowego Tata – brytyjski specjalista od tworzenia samochodów off-roadowych, miał silnik fabrykowany przez firmę Peugeot. Był to Diesel o pojemności skokowej 2,2 l, który miał moc 152 KM (112 kW). Najwyższa wersja posiadała silnik 3,2 l o mocy 230 KM (170 kW).