Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
land-rover_l.jpg

Land Rover

Kamienie odskakują na prawo i lewo, gdy koła terenowego samochodu zostawiają prosty ślad na suchej, piaszczystej drodze i to pomimo głębokich wyboi i potężnych dziur. Kolejne wzniesienie nie robi na Land Roverze specjalnego wrażenia, podobnie jak błotnista ścieżka, która pojawia się tuż za nim. Silnik wybija stały rytm, a podwozie kołysze autem terenowym łagodnie niczym matka kołysze dziecko. Ci, którzy szukają pojazdu, który jest odpowiedni zarówno do jazdy przez namibijskie pustynie, na wycieczkę po szkockich Highlands, a także który z taką samą łatwością przedziera się przez śnieg jak przez żwir, dokonają tego wszystkiego w Land Roverze. Samochody tej tradycyjnej brytyjskiej marki przekonują swoją wytrzymałością. Jazda na przełaj jeszcze nigdy nie była tak przyjemna, jak w Land Roverze.

Najlepsze modele Land Rovera, które są szczególnie cenione

Range Rover na pustyni Land Rover Defender na wzniesieniu Pojazdy od Land Rovera to tytany pracy. Napęd na cztery koła świetnie radzi sobie w każdym terenie, a offroadowe możliwości tego terenowego samochodu urastają już wręcz do miana legendy. Zaprojektowane początkowo jako połączenie traktora i pick-upa, modele Land Rovera opanowały w międzyczasie również miasta i przedmieścia. W końcu w codziennym życiu rodzinnym także potrzebny jest koń pociągowy, przy pomocy którego można w szybki i praktyczny sposób przewieźć dzieci, zakupy spożywcze i bagaż na urlop. Dlatego oferowane przez Land Rovera różnorodne serie i wielkości, również w wersji używanej, przypadną do gustu osobom zainteresowanym jego zakupem. Przemawiają za nimi także niższe ceny w porównaniu z nowymi pojazdami, jednak bez uszczerbku na jakości. Przedstawiamy modele Land Rovera cieszące się największą popularnością.

Land Rover Defender

Land Rover Defender Blaser Edition Land Rover Defender był produkowany przez 67 lat, łącznie producent sprzedał około 2 milionów pojazdów, a 75% ze wszystkich wyprodukowanych aut wciąż jeździ po drogach. Defendera można bez przesady określić mianem legendy. Licznym wyprawom udało się dotrzeć do celu tylko dzięki niemu, a militarne i humanitarne organizacje wykorzystują go do dziś na całym świecie na obszarach ogarniętych kryzysem. Pierwsze serie modeli (Series I) pojawiły się na rynku w 1948, dodatkowo warto zaznaczyć, że przez całe dziesięciolecia Defender był jedynym Land Roverem. Na rynku wtórnym wciąż dostępne są te ikony z napędem na cztery koła – to w końcu on stanowi o niezawodności wozu. Od 1983 dostępna była czwarta seria, którą oferowano pod nazwą One Ten (110) i Ninety (90). Wraz z wprowadzeniem na rynek Discovery pierwotny Land Rover był sprzedawany jako Land Rover Defender. Pod koniec 2015 zakończono produkcję Defendera, ponieważ jego charakterystyczna kanciasta sylwetka nie spełniała już unijnych norm w zakresie ochrony bezpieczeństwa pieszych.

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery – widok z przodu O ile Defender był przeznaczony do jazdy w terenie, o tyle Discovery miał być autem na ulicę. Praktyczny samochód, który zapewni bezpieczną jazdę także w ruchu ulicznym dużego miasta, ale nie będzie nikogo powstrzymywał przed okazjonalnymi wypadami z dala od szosy. Za sprawą wprowadzenia na rynek w 1989 Land Rovera Discovery brytyjskiemu producentowi udało stworzyć auto odpowiednie do codziennej jazdy, a jednocześnie na szalone wyprawy. W międzyczasie na rynku pojawiła się czwarta generacja silnie inspirowana trzecią serią modeli (lata produkcji od 2004 do 2009). W odróżnieniu od spartańskiego wyposażenia Defendera, również używane samochody z serii Discovery są znacznie bardziej komfortowe. Liczne systemy asystentów ułatwiają poruszanie się po mieście, jednak wspierają także jazdę w terenie – przykładowo poprzez elektroniczną kontrolę trakcji. Wewnątrz auto dysponuje dużą ilością miejsca, a dzięki dodatkowym siedzeniom, w zależności od modelu, auto może pomieścić aż do siedmiu osób. Jednostka napędowa odpowiada wielkości i masie auta, w szczególności silniki Diesla montowane w Land Roverze nadają solidnego przyspieszenia temu samochodowi z napędem na cztery koła. Land Rover Discovery Sport to dodatkowo wzbogacona wersja SUV-a.

Range Rover

Range Rover – widok z boku Osoby szukające pioniera samochodu terenowego klasy wyższej powinny koniecznie sięgnąć po Range Rovera. Jeszcze zanim Porsche Cayenne czy BMW X-5 podrasowały SUV-a, nadając mu cechy rodzinnego auta na co dzień. Range Rover pokazał, że przystosowanie do jazdy w warunkach terenowych i luksus to tak oczywiste połączenie jak wielbłąd i pustynia. Pierwsza generacja wkroczyła na rynek w 1970, a przez 25 lat produkcja tych luksusowych terenowych aut była utrzymywana i nieustannie ulepszana. Stały napęd na cztery koła i zawieszenie śrubowe były innowacjami, które siały popłoch w całej swojej klasie pojazdów. Również 3,5 litrowy silnik V8 Range Rovera był przez długi czas czymś wyjątkowym. Krótko mówiąc - samochód-zwycięzca. W 1979 roku Range Rover zdobył pierwsze miejsce w Rajdzie Paryż-Dakar. Od 2012 – z taśmy zjeżdża czwarta generacja, która jeszcze lepiej prezentuje swoje zalety w terenie. Charakteryzuje ją głębokość brodzenia rzędu 90 cm i całkowicie automatyczny napęd 4x4, który samodzielnie rozpoznaje stan podłoża. Range Rover to flagowy model Land Rovera i również na rynku wtórnym trudno znaleźć go za cenę małego auta. Wojsko używa go rzadko, jednak Range Rovera szczególnie pokochały rodziny królewskie i szejkowie.

Land Rover - burzliwa przeszłość brytyjskiej marki premium

Land Rover w macierzystej fabryce w Solihull Land Rover Series One Historia Land Rovera zaczyna się od brytyjskiego konstruktora samochodów Rovera. Aż do końca drugiej wojny światowej był znany przede wszystkim z drogich luksusowych limuzyn, miał jednak pod wpływem brytyjskiego rządu mocniej zainwestować w klasę średnią i auta seryjne. Maurice Wilks, niegdyś czołowy konstruktor Rovera, na podstawie amerykańskich Jeepów opracował prototyp, który był odpowiedni przede wszystkim na wieś. Stąd też jego nazwa: Land-Rover (wówczas jeszcze z myślnikiem). W 1948 roku prototyp został przekształcony w produkcję seryjną. Series One był absolutnym sukcesem, szczególnie z powodu nad wyraz trwałej aluminiowej karoserii, która wkrótce stała się jego znakiem rozpoznawczym Land Rovera Series. Aż do wstrzymania produkcji w 2015 pierwotny Land Rover (później zwany Defenderem) był wykorzystywany i ceniony także przez policję i jednostki wojskowe na całym świecie. Od czasu do czasu takie wersje Land Rovera można znaleźć na rynku samochodów używanych: Range Rover przed hotelem Range Rover na szutrze Wprowadzając Range Rovera, Land Rover stopniowo poszerzał paletę produktów. Luksusowe samochody terenowe zapewniły koncernowi nową grupę klientów i wyraźnie nadały marce splendoru. Kolejną innowacją był Land Rover Discovery, który miał wypełnić lukę między Defenderem, a Range Roverem. W międzyczasie macierzyste przedsiębiorstwo Rover stało się częścią brytyjskiej firmy Leyland Motor Corporation, do której należały także takie marki jak Jaguar, MG, Austin czy Triumph. Gdy w 1976 Britisch Leyland stał się niewypłacalny, brytyjski rząd upaństwowił koncern. Od 1988 Rover ponownie stanął na własnych nogach, jednak bez szczególnego sukcesu. W markę 1994 przejęło BMW, stąd też Land Rover zmuszony był przenieść się do Monachium. Cztery lata później zaprezentowano stworzonego wraz z BMW Freelandera, pierwszego SUV-a od Land Rovera. Land Rover Freelander – widok z przodu Range Rover Evoque w rzece W 2000 BMW odłączył się od Rovera, a prawa do marki Land Rover zostały nabyte przez amerykański koncern samochodowy Ford. Ostatecznie w 2007 Ford chciał sprzedać markę, która podobnie jak Jaguar była częścią koncernu (choć Jaguar należał do niej od 1989 roku). Wiosną 2008 obie marki przeszły w ręce indyjskiej firmy motoryzacyjnej Tata Motors. Od 2013 połączyła siły w spółce-córce przedsiębiorstwa Tata zwanej Jaguar Land Rover Automotive (JLRA). Dalszy rozwój już istniejących modeli oraz wprowadzenie nowej serii takiej jak Range Rover Evoque okazały się sukcesem. Evoque w wersji z otwartą górą stał się pierwszym prawdziwym kabrioletem Land Rovera. W 2014 firma JLRA sprzedała ponad 380.000 Land Roverów, również używane auta terenowe oraz SUV-y są wciąż wyraźnie obecne na europejskich drogach. Macierzysta fabryka w Solihull, położona około 180 km na północny zachód od Londynu, jest poddawana rozbudowie, aby sprostać produkcji nowych pojazdów klasy średniej takich jak Land Rover Discovery Sport. Dodatkowo JLRA i Tata blisko współpracują z Uniwersytetem Warwick, który wraz z National Automotive Innovation Centre prowadzą badania naukowe i przemsłowe, aby rozwijać alternatywne typy napędów.

Aktualne używane modele Land Rovera, które odważnie pokonują trasę w terenie

Nazwa modelu Klasa pojazdu Okres produkcji Cechy szczególne
Land Rover Defender Samochód terenowy 1984 do 2015 (czwarta generacja) Ikona historii motoryzacji. Komfortowi przyświeca dewiza: mniej znaczy więcej. Stąd też najwyższej próby przystosowanie do jazdy w terenie i absolutna niezniszczalność.
Range Rover Sport SUV od 2013 (druga generacja) Oparty na platformie Range Rovera, ale widać wyraźne różnice w zastosowanych częściach konstrukcyjnych (innych jest około trzy czwarte wszystkich elementów). Najlepszy czas w wyścigu Pikes Peak wśród SUV-ów w 2013. Głębokość brodzenia w modelach produkowanych od 2014 zwiększona o 85 cm.
Land Rover Discovery Samochód terenowy od 2009 (czwarta generacja) Pod względem konstrukcyjnym lekko zmodyfikowana wersja trzeciej generacji, jednak ze względu na wizualne zmiany sprzedawana jako czwarta generacja. Design bardziej dostosowany do Range Rovera. Oprócz normalnej dostępna jest także wersja pancerna.
Range Rover Samochód terenowy (klasa wyższa) od 2012 (czwarta generacja) Wyjątkowy efekt świateł dzięki połączeniu świateł mijania ze światłami LED do jazdy dziennej. W pełni automatyczny napęd na cztery koła: Terrain Response 2 Auto. Trzy linie wyposażenia: HSE, Vogue, Autobiography.
Land Rover Discovery Sport SUV od 2015 Następca Freelandera. Samochód terenowy klasy średniej, który został przede wszystkim przystosowany do jazdy ulicznej. Adaptacyjnie sterowane podwozie Adaptive Dynamics., Opracowane po raz pierwszy, wbudowane wielowahaczowe tylne zawieszenie.
Range Rover Evoque SUV od 2011 Oprócz napędu na cztery koła po raz pierwszy dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dostępny jako klasyczny samochód pięciodrzwiowy w wersji niższego coupé i kabrio. Po liftingu w 2015 wzbogacony o nowe zderzaki, reflektory i zmodyfikowaną osłonę chłodnicy.