Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-is-200-l-01.jpg

Lexus Is 200

Lexus IS 200 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lexus IS 200, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 90. Lexus, czyli luksusowa marka koncernu Toyota, odniósł wielki sukces rynkowy zwłaszcza na rynku amerykańskim. Firma nie mogła jednak do końca konkurować z niemieckimi markami takimi jak Mercedes, BMW czy Audi, gdyż nie miała w swojej ofercie modelu z klasy średniej. Takie auto Lexus zaprezentował dopiero w 1998 roku. Był to wtedy najtańszy samochód w całej gamie brandu. Lexus IS200 wyróżniał się na tle innych aut marki nie tylko ceną, ale także designem i dynamicznym charakterem. W tym czasie luksusowa japońska firma produkowała stonowane pojazdy przeznaczone raczej dla statecznych klientów ceniących komfort i spokojną jazdę. Była więc konkurencją raczej dla Mercedesa. Lexus IS200 wyróżniał się natomiast bardziej dynamicznym zacięciem i miał przyciągnąć raczej kierowców jeżdżących dotychczas BMW czy Audi. Samochód od początku sprzedawał się nieźle, a w 2016 roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy egzemplarz IS. Jak większość produktów koncernu Toyota, tak Lexus IS200 ma opinię pojazdu niezawodnego i bardzo dobrze skonstruowanego. Dlatego też niezależnie od wersji i generacji cieszy się bardzo dużym powodzeniem jako samochód używany.

Historia Lexusa IS200, który stanął w szranki z niemiecką konkurencją

Do Europy Lexus IS200 trafił w 1999 roku i został od razu uznany za przełomowy model dla tej marki na Starym Kontynencie. Do tej pory auta spod znaku Lexusa były popularne przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza odsłona IS-a wyróżniała się bardzo interesującym designem - dobrze oceniane były przede wszystkim ciekawie zaprojektowane tylne światła oraz prędkościomierz inspirowany luksusowym zegarkiem na rękę. W 2000 roku na rynek weszła wersja kombi nazwana SportCross, która również wyróżniała się sportowym wyglądem, choć była nieco mniej pakowna niż większość konkurentów. Lexus IS200 pierwszej generacji spotkał się z ciepłym przyjęciem, choć nie zagroził pozycji BMW serii 3 oraz Audi A4 na kluczowych europejskich rynkach. Po kilku delikatnych faceliftingach w 2005 roku Lexus zaprezentował drugą generację IS200. Choć ten samochód nie stracił lekko sportowego charakteru, to jego design był już zdecydowanie mniej awangardowy i zaczął przypominać większe auta Lexusa takie jak ES czy też LS. Zniknęły między innymi oryginalne światła i niebanalny prędkościomierz. Jakość wykonania była jednak ciągle najwyższej próby. W 2007 roku zaprezentowano sportowy wariant IS F. Auto zapoczątkowało zresztą całą linię pojazdów Lexusa, oznaczonych literą "F", które mogły pochwalić się niemal wyczynowymi osiągami. Lexus IS200 w drugiej odsłonie ugruntował pozycję firmy w segmencie premium i sprzedawał się bardzo przyzwoicie. Jednak konkurenci z Niemiec ciągle byli lepsi na większości istotnych rynków. Ważne zmiany nastąpiły w 2008 roku - odświeżono nieco design całej gamy, zadebiutował też wariant IS 250 C - kabriolet ze składanym, metalowym dachem. W tamtym czasie rozwiązanie to było bardzo modne, choć IS bez dachu nie odniósł wielkiego sukcesu rynkowego. Kolejne zmiany wprowadzono dwa lata później. Kierowcy mogli od tej pory dobrać do swojego Lexusa specjalne wyposażenie sygnowane jako F Sport. Takie akcesoria jak na przykład zmienione fotele czy felgi miały dodać pojazdowi nieco sportowego klimatu. Rozwiązanie to nawiązywało do linii wyposażenia M od BMW czy też S-Line Audi. O ile druga odsłona IS200 mogła uchodzić za nieco zachowawczą, to z pewnością nie można było tego powiedzieć o trzeciej. Zaprezentowany w 2014 roku nowy Lexus IS200 miał bardzo odważne linie, a w oczy rzucał się interesująco wymodelowany przedni grill oraz bardzo oryginalne światła. Bardziej typowe było natomiast wnętrze, które nie odbiegało pod względem designu od standardów klasy premium. Najbardziej sportowym akcentem w kabinie trzeciego IS-a była trójramienna kierownica, która nawiązywała do sportów motorowych. Nietypowy wygląd nowego auta miał zmienić wizerunek całej marki Lexus. Dlatego w reklamach samochodu pojawiali się popularni wśród młodszego pokolenia sportowcy oraz aktorzy. Trzecia generacja pierwszych zmian doczekała się w 2016 roku - zmieniono wtedy nieco przód oraz wygląd lamp. Wszystkie modele IS200 produkowano w Japonii, najczęściej w fabryce Miyata na południu kraju.

Lexus IS200 od strony technicznej

Pierwsza wersja IS-a była sprzedawana przede wszystkim z sześciocylindrowym silnikiem 2.0. Generował on moc 155 KM i zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w 9,5 sekundy. Jeśli komuś to nie wystarczało, mógł zdecydować się na siostrzany, mocniejszy model IS300. Dysponował on trzylitrowym motorem, przyspieszeniem do "setki" w 7,2 s oraz mocą 214 KM. Również prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h można było uznać za zadowalającą. Następna generacja oferowała już znacznie szerszą paletę silnikową. Do wyboru były podstawowe 2,2-litrowe motory wysokoprężne, ale też napędy o pojemności 3,5 litra. Najmocniejszy był oczywiście wariant IS F. Miał on pięciolitrowy napęd typu V8, który generował moc 417 KM. Standardem w IS-ie była sześciobiegowa skrzynia automatyczna, chociaż niektóre wersje silnikowe były też dostępne z przekładnią manualną. Lexus IS200 trzeciej generacji miał już aż 11 odmian silnikowych, w tym dwie hybrydy. Podstawowy model był wyposażony w dwulitrowy motor generujący moc 241 KM. Wersja IS 350 AWD miała natomiast napęd na wszystkie koła oraz 3,5-litrowy silnik, który osiągał moc 306 KM. Popularnością cieszyły się też hybrydy - podstawowa odmiana uzyskała silnik benzynowy 2.5 wspomagany przez dwa motory elektryczne. Standardem w trzeciej odsłonie modelu była 8-stopniowa przekładnia automatyczna, ale wersje hybrydowe wyposażono w skrzynię CVT. To dość innowacyjna, bezstopniowa przekładania, w której o przełożeniu biegu decydują stożkowe koła współpracujące z łańcuchem. Wszystkie odsłony Lexusa IS200 były bogato wyposażone. Nawet pierwsza generacja miała podgrzewane fotele, skórzaną tapicerkę oraz niezłej klasy nawigację satelitarną. Kolejny IS200 był natomiast wyposażony w złącze USB oraz opcjonalny, 14-głośnikowy system audio. Lexus IS200 w trzeciej osłonie otrzymał już w standardzie wyświetlacz LCD, zaawansowany system multimedialny i jeszcze bardziej dopracowany system audio. Poprawiono też bezpieczeństwo - nie tylko kierowcy i pasażerów, ale również pieszych. W aucie zainstalowano nawet specjalną, aktywną komorę silnika, która unosi się w przypadku kolizji z przechodniem. W wyposażeniu jest też system monitorowania martwego pola. Większość odmian ma także skórzane fotele oraz cyfrowe zegary. Lexus IS200 jako samochód używany jest uznawany za ciekawą alternatywę dla limuzyn klasy średniej z Niemiec. Być może Lexus nie ma tak szerokiej gamy silnikowej i nie zapewnia też pewnie takiego prestiżu, jak Mercedes, Audi czy BMW, jednak japońskie auto nadrabia doskonałą jakością wykonania, dobrym wyposażeniem, a przede wszystkim wręcz legendarną bezawaryjnością. IS200 jest też dużo rzadziej spotykanym autem niż chociażby seria 3 BMW czy Audi A4. Samochód może być więc odpowiednią propozycją dla tych, którzy chcą się nieco wyróżniać na drodze.