Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-almera-tino-l-01.jpg

Nissan Almera Tino

Nissan Almera Tino Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Almera Tino, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Almera Tino to kompaktowy van japońskiego producenta aut Nissan produkowany w Barcelonie. Samochód oparty na drugiej generacji obecnej na rynku od 1995 roku limuzyny Nissan Almera zadebiutował latem 2000 roku i był dostępny tylko jako pięciodrzwiowy hatchback z pięcioma siedzeniami. Jesienią 2002 roku auto poddano faceliftingowi, który pociągnął za sobą niewielkie techniczne i stylistyczne zmiany. W 2004 roku Almera Tino została nieoficjalnie zastąpiona przez krótszego o 20 cm minivana Nissana Note, produkcję jednak kontynuowano do 2006 roku.

Wersje i napędy Nissana Almery Tino

Nissan Almera Tino początkowo dostępny był z dwoma silnikami Otto oraz dwoma jednostkami Diesla wyposażonymi w cztery cylindry. W jednej z wersji benzynowce dysponowały pojemnością skokową 1,8 l oraz mocą 114 KM (84 kW), zaś w drugiej pojemność skokowa wyniosła 2 litry, a osiągi plasowały się na poziomie 135 KM (100 kW). Dodatkowo drugi wariant połączono z automatyczną skrzynią biegów. Jednostka o mocy 114 KM (84 kW) według producenta zużywała 7,7 l paliwa na 100 kilometrów. Segment Diesla reprezentowany był przez motory zaczerpnięte od Renault osiągające moc od 111 KM (82 kW) do 135 KM (100 kW), które dysponowały pojemnością skokową 2,2 litra. Wskutek modernizacji przeprowadzonej w 2002 roku silnik Otto o mocy 114 KM (84 kW) został zastąpiony przez niemal identyczną jednostkę o niewiele większych osiągach wynoszących 115 koni mechanicznych (85 kW). Wersja z automatyczną skrzynią biegów została wycofana z produkcji ze względu na znaczne zużycie paliwa. Według ADAC Almera Tino z napędem benzynowym uznawana była za wysoce niezawodną – w przypadku Diesli o przebiegu 40.000 km odnotowano jedynie kilka przypadków uszkodzeń skrzyni biegów czy głowicy cylindra. Jak na kompaktowego vana wewnątrz Nissana Almery Tino nie było zbyt wiele przestrzeni, jednak miejsce można było zaoszczędzić dzięki ustawieniu tylnych siedzeń według własnych preferencji. Ze względu na fakt, iż w aucie zamontowano trzy pojedyncze siedzenia, można było nie tylko całkowicie je wyjąć, lecz także samodzielnie rozmieścić. Należy podkreślić, że jedynie rezygnacja z jednego z trzech siedzeń oraz ustawienie maksymalnego poziomu regulacji pozwala na uzyskanie przestrzeni typowej dla tej klasy pojazdów. Pod względem bezpieczeństwa Almera Tino została korzystnie oceniona w teście zderzeniowym Euro-NCAP, w którym uzyskała cztery na pięć gwiazdek.

Akcja serwisowa Nissana Almery Tino

Mimo wysokiej niezawodności potwierdzonej przez ADAC Almera Tino nie uniknęła technicznych wad. Wkrótce po zakończeniu produkcji pod koniec 2005 roku modele z roczników od 2003 do 2005 trafiły więc do warsztatów. Kłopoty dotknęły przede wszystkim sterowanie silnikiem, czujnik ciśnienia doładowania oraz sporadycznie turbosprężarkę. Problemy objawiały się czarnym dymem, gwiżdżącym odgłosem i pogorszeniem przyspieszenia. Poszczególne urządzenia musiały zostać wymienione w zależności od rocznika. Usunięcie usterek nastąpiło w mniejszym stopniu ze względu na akcję serwisową prowadzoną przez dealerów, a raczej w związku z cyklicznymi przeglądami. Część klientów zgłosiło również wypadanie czujnika położenia wałka rozrządu. Ogólnie rzecz biorąc problemy dotyczyły w szczególności modeli napędem Diesla.