Znajdź używane Nissan Qashqai motocykle na AutoScout24

Nissan Qashqai

Takie osiągi ma Nissan Qashqai

Nissan Qashqai pojawił się na niemieckim rynku równo pół roku po tym, jak został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2006 roku. Ten model to swego rodzaju połączenie między pojazdem z klasy kompaktowej Nissan Tiida i samochodem terenowym typu SUV Nissan X-Trail. Nazwa Qashqai nawiązuje do turkmeńskiego ludu koczowniczego Kaszkajów i tym samym podkreśla terenowy charakter tego pięciodrzwiowego kompaktowego SUVa. Produkowany jest on w fabryce Nissan Motor Manufacturing w Waszyngtonie. Już dwa lata po wprowadzeniu na rynek pojawiła się, podobnie jak przy pierwszej generacji Mercedesa Benz klasy A, przedłużona wersja Qashqai pod nazwą Qashqai+2. Warto wspomnieć, że na początku 2010 roku auto przeszło facelifting. Zmieniono kształt przednich reflektorów i tylnych lamp, a także osłonę chłodnicy, aby wpasować się w ówczesny trend „design rodzinny”. Nissan Qashqai można dostać z dwoma rodzajami silników benzynowych: zainstalowany przed liftingiem 1,6-litrowy czterocylindrowiec został w trakcie faceliftingu nieznacznie zmieniony, aby nieco zwiększyć moment obrotowy z 158 Nm. Poza tym udało się zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra na 100 km i zredukować produkcję substancji szkodliwych o całe 10g na kilometr. Trochę silniejszy 2,0-litrowy czterocylindrowiec o mocy 104 kW (141 KM) jest dostępny opcjonalnie z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatyczną, a także z napędem z przodu lub na cztery koła. Wersja Diesel jest reprezentowana wyłącznie przez silnik samozapłonowy dCi-Common-Rail: pierwotnie 1,5-litrowy czterocylindorwiec o mocy 76 kW (103 KM) został z początkiem 2010 roku, w związku z liftingiem, zamieniony na agregat o podobnej budowie, ale który osiągał teraz moc 81 kW (110 KM) i moment obrotowy 240 Nm już przy 1750 obrotach na minutę. Niezmieniony pozostał od początku najmocniejszy Diesel czterocylindrowy o pojemności skokowej 2,0 litra, mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 320 Nm. Z takim silnikiem na pokładzie Nissan Qashqai dostępny jest jedynie z napędem na cztery koła i z automatyczną skrzynią biegów. Pod koniec 2011 roku oferta Diesel została uzupełniona o 1,6-litrowy silnik czterocylindrowy, który przy 96 kW (130 KM) osiąga ten sam moment obrotowy co wariant 2,0-litrowy i obok standardowego napędu z przodu dostępny jest również z napędem na cztery koła.

Co oferuje Nissan Qashqai w zakresie komfortu

Model Qashqai oprócz podstawowego wyposażenia Visia dostępny jest jeszcze w trzech różnych wersjach wyposażenia Acenta, I-Way i Tekna – ta ostatnia to najlepsza dostępna opcja. Oprócz innych elementów we wszystkich wariantach dostępne są m.in klimatyzacja, radio CD z zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz sześć poduszek powietrznych. Poza tym, znajduje się tam także tzw. HFC , które przy silnym hamowaniu dzięki hydraulicznemu układowi kompensacji utraty skuteczności hamulców – dba o to, aby Nissan Qashqai nie wypadł z toru jazdy lub żeby nie zaczął się przekręcać. Do luksusowego wyposażenia należą skórzane fotele, szklany dach panoramiczny, reflektory ksenonowe, nawigacja z podłączoną kamerą cofania i wiele innych elementów.

Można też dłużej: Nissan Qashqai+2

Od końca 2008 dostępny jest Qashqai w przedłużonej o 21 cm wersji Qashqai+2, który ma w sumie 4,53 metra długości. Ten model oferuje dodatkowy, składany rząd siedzeń. Qashqai+2 jest o 4 cm wyższy oraz ma o 13 cm dłuższy rozstaw osi niż w swojej „krótkiej” wersji. Zmiany tesprawiły, że auto może pomieścić więcej pasażerów. Bez dodatkowych dwóch pasażerów bagażnik ma pojemność 500 litrów, co daje o 90 litrów więcej miejsca. Wizualnie wersja dłuższa różni się między innymi zmienioną osłoną chłodnicy i zmodyfikowanymi drzwiami. Dłuższy Qashqai+2 niezmiennie oferuje taki sam wybór silników oraz cztery opcje wyposażenia.