Przejdź do głównej zawartości

Znajdź używane Nissan X-Trail motocykle na AutoScout24

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail - samochód do miasta i w teren

Model Nissan X-Trail zjechał z linii produkcyjnej w 2001 roku i szybko przypadł do gustu szerokiemu gronu odbiorców. Do tej pory doczekał się trzech edycji. Jego nazwa nawiązywała do przygody, podróży w nieznane i po nieodkrytych szlakach. Pierwsza generacja tego auta była obszerna i wysoko zawieszona, idealna do tego, by pokonywać nim szutrowe drogi lub zapakować całą rodzinę na weekendową wycieczkę. Kolejna wersja tego pojazdu pojawiała się w 2008 roku i wyraźnie widać było, że zmiany wizualne wyszły jej na zdrowie. Przeobrażeniom uległy reflektory - już nie takie, jakie można było spotkać w mniejszych pojazdach, ale wyraziste, jak w każdym samochodzie terenowym. Zintegrowany zderzak jeszcze ładniej komponował się z maską auta. Uniesiony tył i zwarta linia świateł po obu stronach klapy bagażnika dodawały Nissanowi X-Trail miejskiego szyku. Zyskało także wnętrze, a dokładnie deska rozdzielcza i konsola centralna. Na pierwszy rzut oka można uznać, że w tych miejscach wszystkiego jest dużo. W rzeczywistości japońscy inżynierowie usytuowali pokrętła, urządzenia i przyciski w sposób intuicyjny, stawiając na szybki i nierozpraszający dostęp do istotnych funkcji samochodu. Trzecia generacja Nissana X-Trail została zaprezentowana w czasie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Model ten zasilił segment SUV-ów, czyli coraz bardziej popularnych i bardzo lubianych samochodów o szerokim przeznaczeniu.

Nissan X-Trail trzeciej generacji - komfortowe auto z charakterem

Nissan X-Trail stanowi dobry wybór zarówno dla rodziny z dziećmi, jak i dla osób, które chcą dużo podróżować i mieć pewność, że pojazd pomieści bagaż na kilka tygodni jazdy. Trzecia generacja tego modelu przyniosła kolejne zmiany w zakresie sylwetki i stylistyki. Projektanci z Japonii po raz kolejny przebudowali przednią część auta - w pewnym sensie powrócono do formy reflektorów sprzed lat, ale równocześnie nadano im bardziej nowoczesny kształt. Zderzak i wbudowany w niego grill zdradzały nieco nawiązanie do modnych miejskich limuzyn. Z kolei ogólnie krótsza maska, wspinająca się łagodnym łukiem ku szybie, dodawała elegancji oraz wzmacniała aerodynamiczne cechy Nissana. Jeśli chodzi o wyposażenie, to tak jak w przypadku poprzednich edycji, było obfite w użyteczne systemy i funkcje. Nissan X-Trail otrzymał system NissanConnect. Dzięki niemu można połączyć ze sobą nawigację GPS z danymi przeglądarki Google, co usprawniało i ułatwiało docieranie do wyznaczonych punktów na tracie. Poza tym samochód miał także dwa bardzo ciekawe udogodnienia, które poprawiały jakość jazdy. Pierwszy z nich to system Active Ride Control, odpowiedzialny za dopasowanie działania amortyzatorów do rodzaju drogi; drugi z kolei to Active Trace Control, mający za zadanie utrzymać stabilną pracę wszystkich kół. Poza tym Nissan X-Trail trzeciej generacji został zaopatrzony w asystenta ruszania pod górę i w asystenta zjazdu. Inżynierowie postarali się, aby wnętrze auta było przyjazne i wysmakowane. Skórzana tapicerka, oraz wysokiej jakości materiały, z których wykonano kokpit, sprawiają, że auto można uznać za niezwykle eleganckie. Dzięki naprawdę ogromniej przestrzeni bagażowej - 550 litrów przy pięciu siedzeniach - da się przewozić większe ładunki, zabrać przyrządy sportowe lub spory wakacyjny bagaż dla kilku osób. Poza tym podwójna podłoga umożliwiła zaaranżowanie przestrzeni ładunkowej na dziewięć różnych sposobów. Śmiało można stwierdzić, że samochód używany, jakim jest Nissan X-Trail, to dobry wybór dla tych, którzy oczekują niezawodnego terenowego auta o ciekawie zaprojektowanym wyglądzie.

Nissan X-Trail w wersji trzeciej - dane techniczne i spalanie

Decyzja producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni może budzić poważne wątpliwości, ponieważ zaproponowali oni jednostkę napędową w jednym tylko wariancie. Chodzi o silnik wysokoprężny stworzony we współpracy z koncernem Renault , który cechował się pojemnością 1,6 l i mocą 130 KM. Jednostka o takich parametrach pozwalała osiągnąć prędkość 100 km/h w czasie około 10 s. Do silnika producenci dołożyli dwa rodzaje skrzyń biegów - sześciostopniową manualną przekładnię lub automatyczną bezstopniową skrzynię XTronic. Maksymalna prędkość, jaką mógł osiągnąć Nissan X-Trail, to 188 km/h. Natomiast średnie zużycie oleju napędowego na dystansie 100 km w cyklu mieszanym wynosiło około 6,5 l. Jeśli chodzi o zawieszenie, to model ten na przedniej osi posiada kolumny MacPhersona, a z tyłu zainstalowano niezależnie działający układ wahaczy. Taka konfiguracja zapewniła efektywne tłumienie różnego typu drgań pochodzących z nierówności na drodze. Nissan X-Trail to pojazd o wszechstronnym zastosowaniu, który łączy w sobie zalety limuzyny do miasta z cechami terenowego auta. Jest to zatem samochód bardzo przyjemny w prowadzeniu, intuicyjny, który poradzi sobie z różnymi przeszkodami w terenie.