Znajdź używane Opel Adam motocykle na AutoScout24

Opel Adam

Opel Adam zaprojektowany jako model lifestyle’owy

Gdy producent samochodów Opel na początku lat 80. XX wieku wkroczył na rynek małych samochodów, rozszerzając swoją paletę produktową o stworzonego wówczas Opla Corsę, pojazdy tej klasy promowano jako praktyczne środki lokomocji o niewielkich wymaganiach przestrzennych i niskich kosztach utrzymania. Trzy dekady później twórcy reklam i producent określali preferowane początkowo przez młodych ludzi auto osobowe jako produkt lifestyle’owy. W hasłach reklamowych rozbrzmiewał indywidualizm i emocje. Również producent z Rüsselsheim realizował tę strategię i opracował model kompaktowego auta, które w 2013 roku wprowadzono na europejskie rynki pod nazwą Opel Adam.

Dynamiczny design Opla Adama

Opel Adam to nowy model początkowy w programie producenta. Konstruując przygotowywaną do wejścia na rynek trzydrzwiową limuzynę, inżynierowie wykorzystali platformę Opla Corsy, zmniejszając rozstaw osi Opla Adama o wymiarach niemal 3,70 m długości i 1,72 m szerokości do ponad 2,30 m. W designie karoserii i linii dachu dominowały typowe dla tej klasy pojazdów zaokrąglone kształty. Sportową nutę Opla Adama stanowi szeroka osłona dolna przedniego zderzaka z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi jak również duża osłona chłodnicy w kształcie trapezu. W tylnej części uwagę zwraca wysoki tył auta i potężny, wypukły zderzak. Również wyposażając wnętrze, konstruktorzy chcieli zastosować dynamiczną formę z dbałością o detale. Były wśród nich dostępne opcjonalnie pedały aluminiowe, dwukolorowa sportowa kierownica i elementy kokpitu lakierowane w kolorze pojazdu.

Indywidualizacja i system informacyjno-rozrywkowy Opla Adama

Producent z Rüsselsheim fabrycznie oferował auto z czterema różnymi liniami wyposażenia. Ponadto Opel Adam dostępny był z czarnym lub białym dachem, różnokolorowymi listwami grilla i kolorowymi klipsami do felg oraz indywidualnie dobieranymi lusterkami zewnętrznymi w kontrastujących odcieniach. Takie same możliwości dopasowania dotyczyły wnętrza samochodu, które dostępne było z ponad tuzinem elementów dekoracyjnych oraz pięcioma wersjami podsufitki do wyboru. Niezwykła cecha szczególna Opla Adama: podsufitka mogła być wyposażona światła LED ze ściemniaczami. Na pokładzie znajdował się dodatkowo system informacyjno-rozrywkowy do podłączenia urządzeń mobilnych. Tym samym można było używać aplikacji nawigacyjnych lub wyświetlać filmy czy zdjęcia na ekranie. Do wyposażenia technicznego należały ponadto systemy asystenckie takie jak pilot parkowania, system wspomagający parkowanie i system kontrolujący martwe pole.

Silniki Opla Adama

Na początku wprowadzania samochodu na rynek w pierwszych miesiącach 2013 roku Opel Adam był w programie z silnikami benzynowymi o mocy na trzech różnych poziomach. W modelu początkowym pracowała jednostka benzynowa o pojemności skokowej 1,2 l i mocy do 70 KM (51 kW). Takie parametry silnika pozwalały Oplowi Adamowi na przyspieszenie do prędkości maksymalnej 165 km/h. Producent szczycił się średnim zużyciem benzyny 98 na poziomie 5,3 l, które odpowiadało emisji dwutlenku węgla w granicach 124 g/km. Ponadto Opel Adam dostępny był z większym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 87 KM (64 kW), który umożliwiał rozwinięcie prędkości maksymalnej 176 km/h, zaś kombinowany system zużywał 5,5 l paliwa. Emisja dwutlenku węgla wynosiła wtedy 129 g/km. Najmocniejsza wersja Opla Adama z silnikiem o mocy 100 KM (74 kW) zapewniała prędkość maksymalną 185 km/h. Wszystkie wersje silnikowe były opcjonalnie dostępne z automatycznym systemem start-stop.