Przejdź do głównej zawartości
Peugeot 508

Peugeot i jego długa tradycja w produkcji samochodów klasy średniej

Peugeot jako jeden z najstarszych producentów samochodów miał w swoim programie stosunkowo wcześnie modele o różnych zakresach mocy i z tego powodu nie uchodził jedynie za specjalistę w produkcji małych i kompaktowych samochodów. Po drugiej wojnie światowej trwało to kilka lat, zanim wskutek wzrostu gospodarczego w Europie wprowadzono na rynek serię modeli coupé średniej klasy, czyli 403, 504 i 604, oraz limuzyny wyższej klasy średniej. We Francji modele te, używane przez rządzących jako samochody służbowe, osiągnęły status pojazdów elitarnych. Jednak na rynkach zagranicznych Peugeot uchodził niedługo potem za producenta małych samochodów osobowych.

W 2010 roku Peugeot 508 staje się nowym topowym modelem marki

Miało to niemały wpływ na wyniki sprzedaży większych limuzyn. Ciągle spekulowano o wycofaniu się marki z prestiżowego segmentu samochodów osobowych wyższej klasy średniej i usprawnieniu programu modeli. Wreszcie w 2010 roku dwa słabe ogniwa wprowadziły nowy porządek: dwie równolegle produkowane serie Peugeot 407 i Peugeot 607 zostały połączone w jedno i wprowadzone na rynek w roku 2011 pod nazwą Peugeot 508.

Zwiększenie miejsc w limuzynie Peugeot 508

Pojawienie się Peugeota 508 oznaczało z jednej strony przedwczesne wycofanie się producenta z segmentu samochodów klasy wyższej. Z drugiej strony Peugeot 508 jako następca Peugeota 407 zrewolucjonizował klasę średnią samochodów produkowanych we Francji. Powód? Długością 4,79 m limuzyna przebiła model poprzedzający o ponad 10 cm. Dla porównania ulokowana za nią limuzyna Peugeot 607 miała już 4,90 m długości. Z powiększania długości Peugeota 508 skorzystał przede wszystkim bagażnik o pojemności dobrych 515 litrów. Zadowoleni mogli być także pasażerowie na tylnych siedzeniach, którzy mieli do dyspozycji o 4 cm więcej miejsca na nogi.

Peugeot 508 wzbogacił samochodową klasę średnią

Strategię producentów można było zinterpretować następująco: wraz z modelem 508 Peugeot chciał osiągnąć kompromis i znieść stary podział na klasę średnią i wyższą klasę średnią. Jednak już w projekcie nadwozia zostało udowodnione, że kompromis ten oznaczał jednocześnie podwyższenie wartości klasy średniej. Limuzyna wykazywała z zewnątrz więcej podobieństw do dużego, aniżeli do małego poprzednika. Zbieżności dały się rozpoznać w uformowaniu przedniej i tylnej części samochodu oraz w kształcie reflektorów.

Peugeot 508 SW w wersji kombi

Nieco mniej spektakularne było wydłużenie Peugeota 508 w wersji kombi. Model o wyjątkowo dużej pojemności zwiększył się z 4,76 do 4,81 m. Jak to miało miejsce w innych gamach produkcyjnych, Francuzi wprowadzili na rynek pięciodrzwiowy model Peugeota 508 z dodatkiem w nazwie SW. Także duży dach panoramiczny pozostał niezmienny, taki jak w poprzednich modelach. Peugeot 508 w wersji kombi był też obszerny pod względem miejsca wewnątrz samochodu – przy rozłożonych miejscach przedział bagażowy dawał do dyspozycji imponujące 1.400 l pojemności.

Silniki w Peugeocie 508

Oszczędna wersja Peugeota 508 była wyposażona w hybrydowy silnik Diesla, wspomagany elektrycznie, o mocy 82 kW (112 KM) i pojemności 4,2 l (z emisją CO2 109 g na przejechany kilometr). Ponadto w programie znalazły się trzy silniki z zapłonem samoczynnym i dwa benzynowe o mocy do 115 kW (156 KM).