- Strona startowa
- Samochod
- Porsche
- Porsche 924
Porsche 924 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche 924, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Porsche 924
-
Porsche 924 924 Turbo Carrera GT
€ 18 500,-- 161 000 km
- 04/1976
- 1 kW (1 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-52441 Linnich-Körrenzig -
Porsche 924 /Umbau F.Hofmann/BBS Felgen/HGutachten
€ 9 990,-- 119 500 km
- 07/1978
- 92 kW (125 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-72379 Hechingen -
Porsche 924 H-Gutachten ENDPREIS!!!
€ 5 990,-- 72 489 km
- 09/1979
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54689 Daleiden -
Porsche 924 ** Targa S ** Scheckheft gepflegt **
€ 7 999,-- 125 000 km
- 03/1987
- - kW (- KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-35516 Münzenberg - Gambach -
Porsche 924 Turbo, Schiebedach, Auto für Teile /
€ 8 900,-- 66 048 km
- 06/1979
- 125 kW (170 KM)
- Oldtimer
- 6 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-37120 Bovenden -
Porsche 924 Baujahr 1979
€ 9 950,-- 53 291 km
- 03/1979
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-88214 Ravensburg -
Porsche 924
€ 5 750,-- 122 250 km
- 07/1979
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-46147 Oberhausen -
Porsche 924 ASI
€ 7 000,-- 55 350 km
- 08/1980
- 92 kW (125 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-20089 pontesesto -
Porsche 924 S
€ 12 790,-- 158 000 km
- 11/1985
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- 5 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-46147 Oberhausen
Techniczna współpraca producentów aut Volkswagena i Porsche ma miejsce od lat 50. XX wieku. Założyciel firmy Ferdinand Porsche uczestniczył w procesie powstawania Volkswagena “Garbusa” i opartego na jego technologii Porsche 356.Jednak wspólne prace nad projektem samochodu sportowego nie przebiegały bezproblemowo. W latach 60. inżynierowie z Wolfsburga i Stuttgartu-Zuffenhausen współpracowali przy budowie modelu Porsche 914. W roku 1969 udało się wspólnie doprowadzić projekt do końca i można było ruszyć z produkcją seryjną. Jednak strategia sprzedaży stała się powodem nieporozumień. Mimo to Porsche przyjął zlecenie budowy następcy, który miał wzbogacić paletę modeli VW. W produkowanych przez spółkę-córkę Volkswagena Audi. Kiedy nowy samochód sportowy był gotowy, Volkswagen wycofał się ze współpracy. Porsche, mając praktycznie gotowy samochód, postanowił wzbogacić swoją ofertę o nowy bardziej dostępny model. Do tej pory flagowym autem w ofercie był klasyczny Porsche 911. W roku 1976 zjechał z taśmy Porsche 924. Silnik i podzespoły do coupé dostarczał Volkswagen, a produkcja odbywała się w zakładach Audi w Neckarsulm – tylko tyle zostało z wcześniejszych wspólnych planów. Samochód produkowany był do roku 1988.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/porsche/porsche-924/porsche-924-m-01.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/porsche/porsche-924/porsche-924-m-02.jpg" title="">
Porsche 924 jest pierwszym samochodem producenta, w którym zastosowano technikę chłodzenia silnika cieczą
Innowacyjne wzbogacenie palety modeli czy szokujące zerwanie z tradycją – takie pytanie zadawali tradycyjni klienci, kiedy w roku 1976 Porsche 924 pojawił się w salonach sprzedaży. Do tej pory samochody Porsche posiadały chłodzone powietrzem silniki typu bokser, które uważane były za serce każdego modelu tej marki. Stylistyka coupé s była całkowicie odmieniona: składane reflektory, wydłużona maska, przód w kształcie klina i duża szyba w klapie bagażnika nadawały mu całkowicie nowe oblicze.
Porsche 924 – podstawowe wersje jednostek napędowych i turbodoładowanie
Chłodzone powietrzem rzędowe silniki z czterema cylindrami w początkowym okresie dostarczał Audi. Coupé ze Stuttgartu osiągało moc 125 KM (92 kW) z przyspieszeniem do stu kilometrów na godzinę w czasie 9,6 s, zaś jego prędkość maksymalna wynosiła nieco ponad 200 km/h. W latach 1978-1980 oferowano także wersję z napędem o mocy 170 KM (125 kW), którą zastąpiono silnikami z turbodoładowaniem. Były one dostępne do roku 1983 i pozwalały na przyspieszenie do „setki” w czasie 7,8 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 225 km/h. Klienci mieli do wyboru skrzynię automatyczną lub czterobiegową manualną, która w modelach od rocznika 1980 zastąpiona została pięciobiegową.
Nowe jednostki napędowe dla modeli Porsche 924 Carrera i Porsche 924 S
W roku 1981 kojarzony ze świetnymi osiągami i sportową jazdą Porsche postanowił uzupełnić paletę modeli o znane już z Porsche 911 wersje Carrera. Porsche 924 Carrera GT, GTS i GTR, produkowane w niewielkich seriach z przeznaczeniem rajdowym, otrzymały homologację do jazdy w ruchu drogowym. Wersje te były lżejsze i łatwe do rozpoznania dzięki szerszym błotnikom. Topowa wersja osiągała moc 375 KM (276 kW). W ostatnich trzech latach 1985-1988 wersja podstawowa nazwanego teraz Porsche 924 S modelu otrzymała nowe jednostki napędowe o mocy do 160 KM (118 kW) z przyspieszeniem do stu kilometrów na godzinę w 8,2 s i prędkością maksymalną 220 km/h. Zespoły napędowe pochodziły z zaprezentowanego w roku 1981 Porsche 944, którego skonstruowano na bazie Porsche 924 Carrera GT. Model ten zastąpił w roku 1988 serię 924.