- Strona startowa
- Samochod
- Porsche
- Porsche 924
Porsche 924 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche 924, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Porsche 924
-
Porsche 924 2.5 S
€ 8 000,-- 56 000 km
- 01/1986
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
10 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
150 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Osoba prywatna, ES-28049 Madrid -
Porsche 924
€ 8 500,-- 14 674 km
- 04/1981
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-7060 Soignies -
Porsche 924 924
€ 6 800,-- 53 000 km
- 04/1979
- 92 kW (125 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, AT-5071 Wals -
Porsche 924 Targa aus 1.Hand
€ 12 500,-- 144 000 km
- 10/1980
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-71034 Böblingen -
Porsche 924 924 S
€ 7 999,-- 175 000 km
- 08/1986
- 110 kW (150 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-79112 Freiburg - Opfingen -
Porsche 924 2.0
€ 7 900,-- 44 000 km
- 01/1982
- 91 kW (124 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, ES-26370 NAVARRETE -
Porsche 924 LE MANS
€ 19 900,-- 91 538 km
- 10/1980
- 92 kW (125 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, FR-26000 VALENCE -
Porsche 924 2.5 S Martini
€ 13 500,-- 86 000 km
- 04/1986
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, ES-29620 Torremolinos -
Porsche 924 Turbo
€ 11 500,-- 36 127 km
- 10/1979
- 130 kW (177 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
10,6 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, BE-7180 Seneffe
Techniczna współpraca producentów aut Volkswagena i Porsche ma miejsce od lat 50. XX wieku. Założyciel firmy Ferdinand Porsche uczestniczył w procesie powstawania Volkswagena “Garbusa” i opartego na jego technologii Porsche 356.Jednak wspólne prace nad projektem samochodu sportowego nie przebiegały bezproblemowo. W latach 60. inżynierowie z Wolfsburga i Stuttgartu-Zuffenhausen współpracowali przy budowie modelu Porsche 914. W roku 1969 udało się wspólnie doprowadzić projekt do końca i można było ruszyć z produkcją seryjną. Jednak strategia sprzedaży stała się powodem nieporozumień. Mimo to Porsche przyjął zlecenie budowy następcy, który miał wzbogacić paletę modeli VW. W produkowanych przez spółkę-córkę Volkswagena Audi. Kiedy nowy samochód sportowy był gotowy, Volkswagen wycofał się ze współpracy. Porsche, mając praktycznie gotowy samochód, postanowił wzbogacić swoją ofertę o nowy bardziej dostępny model. Do tej pory flagowym autem w ofercie był klasyczny Porsche 911. W roku 1976 zjechał z taśmy Porsche 924. Silnik i podzespoły do coupé dostarczał Volkswagen, a produkcja odbywała się w zakładach Audi w Neckarsulm – tylko tyle zostało z wcześniejszych wspólnych planów. Samochód produkowany był do roku 1988.
Porsche 924 jest pierwszym samochodem producenta, w którym zastosowano technikę chłodzenia silnika cieczą
Innowacyjne wzbogacenie palety modeli czy szokujące zerwanie z tradycją – takie pytanie zadawali tradycyjni klienci, kiedy w roku 1976 Porsche 924 pojawił się w salonach sprzedaży. Do tej pory samochody Porsche posiadały chłodzone powietrzem silniki typu bokser, które uważane były za serce każdego modelu tej marki. Stylistyka coupé s była całkowicie odmieniona: składane reflektory, wydłużona maska, przód w kształcie klina i duża szyba w klapie bagażnika nadawały mu całkowicie nowe oblicze.
Porsche 924 – podstawowe wersje jednostek napędowych i turbodoładowanie
Chłodzone powietrzem rzędowe silniki z czterema cylindrami w początkowym okresie dostarczał Audi. Coupé ze Stuttgartu osiągało moc 125 KM (92 kW) z przyspieszeniem do stu kilometrów na godzinę w czasie 9,6 s, zaś jego prędkość maksymalna wynosiła nieco ponad 200 km/h. W latach 1978-1980 oferowano także wersję z napędem o mocy 170 KM (125 kW), którą zastąpiono silnikami z turbodoładowaniem. Były one dostępne do roku 1983 i pozwalały na przyspieszenie do „setki” w czasie 7,8 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 225 km/h. Klienci mieli do wyboru skrzynię automatyczną lub czterobiegową manualną, która w modelach od rocznika 1980 zastąpiona została pięciobiegową.
Nowe jednostki napędowe dla modeli Porsche 924 Carrera i Porsche 924 S
W roku 1981 kojarzony ze świetnymi osiągami i sportową jazdą Porsche postanowił uzupełnić paletę modeli o znane już z Porsche 911 wersje Carrera. Porsche 924 Carrera GT, GTS i GTR, produkowane w niewielkich seriach z przeznaczeniem rajdowym, otrzymały homologację do jazdy w ruchu drogowym. Wersje te były lżejsze i łatwe do rozpoznania dzięki szerszym błotnikom. Topowa wersja osiągała moc 375 KM (276 kW). W ostatnich trzech latach 1985-1988 wersja podstawowa nazwanego teraz Porsche 924 S modelu otrzymała nowe jednostki napędowe o mocy do 160 KM (118 kW) z przyspieszeniem do stu kilometrów na godzinę w 8,2 s i prędkością maksymalną 220 km/h. Zespoły napędowe pochodziły z zaprezentowanego w roku 1981 Porsche 944, którego skonstruowano na bazie Porsche 924 Carrera GT. Model ten zastąpił w roku 1988 serię 924.