Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
rover-75-l-01.jpg

Rover 75

Rover 75 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Rover 75, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Wraz ze swoją specjalizującą się w samochodach terenowych i Sport Utility Vehicles (SUV-ach) marką Land Rover tradycyjny brytyjski producent Rover został dotknięty przez kryzys lat 70. XX wieku, który był utrapieniem branży motoryzacyjnej na Wyspach. Również roadster MG produkowany przez spółkę-córkę Rovera uznawany był przez długi czas za typowego przedstawiciela swojej klasy. Model zyskał podziw zwolenników małych dwusiedzeniowych pojazdów w całej Europie. Sprzedawana poza Wielką Brytanią pod własnym szyldem limuzyna klasy średniej nie mogła natomiast poszczycić się takim sukcesem. Wprowadzony na początku lat 90. XX wieku Rover 600 i 800 były autami niszowymi. Gdy markę w 1994 roku przejął producent BMW, inżynierowie Rovera mieli nadzieję na stabilizację pod niemiecką banderą. Miał w tym pomóc następca serii 600, który szedł duchem czasu. Zmianę miał przynieść zaprezentowany w 1998 roku Rover 75, który początkowo produkowany był jako limuzyna, a jego design w stylu retro miał przywoływać wspomnienia doskonałego, klasycznego, brytyjskiego auta. Kalkulacja producenta brzmiała następująco: pewne stylistyczne cechy, które byłyby wspólne z modelem premium, takim jak Jaguar, mogły sprawić, że nowa limuzyna będzie postrzegana jako atrakcyjna cenowo alternatywa dla Jaguara.

Benzynowe wersje modelu Rover 75

Rover 75 był odzwierciedleniem własnego rozwoju Rovera, jednak pod względem silników modele z napędem Diesla korzystały z doświadczeń bawarskiego właściciela marki. On z kolei na potrzeby limuzyny Rovera zmodyfikował swój silnik Diesla w wersji turbo o pojemności 2 litrów, który wykorzystano już w modelu Land Rover Freelander oraz seriach własnych aut BMW klasy średniej. W Roverze 75 zamontowano silnik o mocy 116 KM (85 kW). Oprócz niego dostępne były trzy wersje benzynowe, w których pojawiły się napędy Rovera. Model początkowy dostępny był do wyboru z silnikiem o pojemności skokowej 1,8 l i mocy 120 KM (88 kW), jak również większym dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM (110 kW). Topowy model V6 o pojemności skokowej 2,5 l zapewniał moc 177 KM (130 kW) i sprawiał, że Rover 75 przyspieszał aż do 220 km/h. W 2003 roku najmocniejszy model V8 o pojemności skokowej 4,6 l uzupełnił paletę silnikową benzynowców w programie nowego właściciela Rovera, którym był Ford. W tej wersji Rover 75 osiągał moc do 264 KM (194 kW), co dawało mu przyspieszenie do 243 km/h.

W 2001 roku kombi uzupełnia program serii Rover 75

W 2001 roku producent dopełnił paletę modeli przy pomocy wersji kombi, która była oferowana jako Rover 75 Tourer z takimi samymi silnikami. W 2004 roku obie wersje nadwoziowe Rovera 75 zostały poddane faceliftingowi, który pociągnął za sobą przede wszystkim zmiany wyglądu z przodu auta i sprawił, że samochód ogólnie stracił swoją stylistykę retro. Dodatkowo w ofercie były dwa turbodiesle o mocy 130 KM (96 kW) i 150 KM (110 kW) o pojemności 1,8 l, którymi zastąpiono wcześniejsze dwulitrowe modele. Pod względem skrzyni biegów model dostępny był z manualną pięciobiegową przekładnią oraz pięciobiegowym automatem. Limuzyny i kombi oferowano z liniami wyposażenia Classic, Club, Connoisseur i Contemporary. Dodatkowo na rynek wkroczyła limuzyna Rover 75 Vanden Plas w wariancie o większym rozstawie kół. Ze względu na niewypłacalność Rovera, do której doszło w 2005 roku oraz sprzedaż chińskiej firmie SAIC produkcja modelu Rover 75 w Europie została zakończona. Na chiński rynek od 2006 roku model produkowany jest nadal pod nazwą Roewe 7.