Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen T3

Volkswagen T3 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen T3, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Są marki samochodów, których produkcja trwa przez kilkadziesiąt lat - jedna z nich to Volkswagen Transporter. Historia auta sięga roku 1949, kiedy został zaprezentowany Volkswagen T1. Rok później rozpoczęto produkcję. Pojazd doczekał się wielu wcieleń. Dwa pierwsze mają status kultowych. Bez względu na wiek, zadbany używany Volkswagen Transporter jest gratką dla kupujących. Do dziś pozostaje symbolem trwałości oraz uniwersalności. Koncern z Wolfsburga zawsze oferował szerokie spektrum wersji tego modelu. Volkswagen Transporter sprawdza się jako auto rodzinne, do podróży biznesowych, jako bus przewożący 9 pasażerów, auto dostawcze lub nawet pojazd specjalny. Volkswagen T3 znakomicie wpisuje się w ten obraz.

Kolejny Transporter

Volkswagen T3 zadebiutował tuż przed letnimi wakacjami roku 1979. Jego symbol pochodzi od linii samochodów określanych mianem Transporter. Był spadkobiercą swoich sławnych poprzedników - T1 oraz T2. Co ciekawe, pojawienie się na rynku Volkswagen T3 wcale nie oznaczało końca historii modelu T2, którego produkcję przeniesiono z Niemiec do Meksyku, a później do Brazylii. Volkswagen zaproponował rozwiązania techniczne bardziej odpowiadające współczesności. Bryła auta stała się, zgodnie z ówczesnymi trendami, bardziej kanciasta. Producent nie zrezygnował z umieszczania silnika z tyłu, jak we wcześniejszych wcieleniach Transportera. Było to rozwiązanie optymalne ze względów konstrukcyjnych, a co za tym idzie, także kosztowych, ponieważ w aucie napędzane były tylne koła. W roku 1985 pojawiła się wersja Syncro, którą wyposażono w napęd na wszystkie koła. Przednia oś była zaprzęgana do pracy, gdy następował uślizg tylnych kół. Pojazd charakteryzował się także nieco większym prześwitem niż modele z napędem wyłącznie na tył. Volkswagen T3 fabrykowano w niemieckim Hanowerze, gdzie zakończono produkcję w 1992 roku (wersja Syncro była wytwarzana jeszcze przez 2 lata) oraz w Republice Południowej Afryki w latach 1979 - 2004. Volkswagen T3 można spotkać jako samochód używany także pod nazwą Volkswagen T25 lub Volkswagen Vanagon. Auto dostępne było w bardzo wielu wersjach nadwozia. Wśród nich warto wyróżnić model wyposażony w 9 siedzeń, pickup, furgonetkę z dużą przestrzenią bagażową czy Volkswagen T3 Westfalia, będącęgo autem kempingowym w zmodyfikowanej karoserii standardowego pojazdu. Volkswagen wprowadził w modelu T3 nazwy specjalnych wersji, które funkcjonowały w kolejnych Transporterach. Pierwsza z nich to Multivan. Tym mianem określany był wszechstronny samochód przeznaczony do podróży rodzinnych lub służbowych. Jego uniwersalność polegała między innymi na zamontowaniu w tylnej części kanapy, która po rozłożeniu nadawała się do spania oraz rozkładanego stoliczka. Multivan trafił do produkcji w 1983 roku. Drugą nazwą, którą można spotkać do dziś, jest Caravelle. Auto stanowiło lepiej wyposażoną wersję osobowego Transportera (taki pojazd można znaleźć pod nazwą Kombi). Produkcję popularnej Karawelki rozpoczęto w 1985 roku.

Szeroki wybór wersji

Volkswagen T3 jako samochód używany dostępny jest w bardzo dużym wyborze wersji silnikowych i z różnymi nadwoziami. Można spotkać także wersje z 4- lub 5-biegową skrzynią biegów lub 3-stopniową przekładnią automatyczną. Volkswagen przez pierwsze 3 lata produkcji oferował model T3 wyposażony w benzynowe silniki o pojemności 1.6 l i mocy 50 KM oraz 2.0 o mocy 70 KM (na rynek amerykański produkowano wersję z wtryskiem paliwa) chłodzone powietrzem. Auta benzynowe z roczników 79 - 82 można rozpoznać po charakterystycznych wlotach powietrza umieszczonych w tylnych słupkach. Od 1982 roku auto wyposażano w benzynowe jednostki o pojemności 1.9 i 2.1 l o różnej mocy (od 60 do 112 KM). Część z nich od 1984 roku wyposażano we wtrysk oraz katalizator. Volkswagen T3 dostępny był także z silnikami wysokoprężnymi 1.6 o mocy 50 oraz 70 KM w przypadku jednostki z turbiną, która pojawiła się w ofercie w 1985 roku. Trzeci diesel oferowany w tym modelu to motor 1.7 o mocy 57 KM. Decydując się na Volkswagen T3, warto poszukać pojazdu z jednostką benzynową o większej mocy. Może to być na przykład 1.9 o mocy 83 KM dostępny w autach z roczników 1984 i 1985 lub 112-konny 2.1 z wtryskiem paliwa, który można spotkać jako egzemplarz używany, który wyprodukowano w 1985 roku lub później. Inną sensowną opcją wydaje się wspomniany wcześniej diesel 1.6 TD o mocy 70 KM. Taki samochód używany można znaleźć, szukając wśród aut wyprodukowanych w 1985 roku oraz w młodszych rocznikach. W przypadku auta z duszą i historią, a takim pojazdem jest niewątpliwie T3, silnik nie okazuje się najważniejszy przy podejmowaniu decyzji. To samo dotyczy zużycia paliwa. Samochód używany powinien być przede wszystkim w dobrym stanie. Gdy szuka go miłośnik restaurowania starszych pojazdów, ma to, oczywiście, mniejsze znaczenie. W przypadku Volkswagen T3 bardzo istotnym czynnikiem determinującym wybór staje się natomiast rodzaj nadwozia. Tu wybór jest ogromny. Na rynku wtórnym można spotkać wszystkie możliwe wersje. Z bardziej nietypowych warto wspomnieć o modelu typu pickup z kabiną pojedynczą lub podwójną, z plandeką lub bez. Inną ciekawostką są auta, które były wykorzystywane przez wojsko, pogotowie, policję lub straż pożarną. Takie egzemplarze mogą być w ciekawy sposób zmodyfikowane pod względem wyposażenia czy zawieszenia. Dzięki zabiegom dotychczasowych właścicieli często prezentują się tak, jakby nadal pełniły swoją służbę. Gratką dla miłośników aut turystycznych mogą okazać się bardzo dobrze wyposażone Volkswagen T3 w wersji kempingowej. Poza kultową Westfalią (od nazwy firmy zajmującej się przerabianiem pojazdów seryjnych na domki na kołach), wśród ofert samochodów używanych można natknąć się na inne auta, ze słynną wersją California na czele. Standardowe Volkswagen T3 w opcji osobowej lub bagażowej występują także jako auta z podwyższonym dachem. Dla fanów T3, którzy dysponują kwotą co najmniej kilkunastu tysięcy euro, niewątpliwą pokusą mogą okazać się samochody z limitowanych edycji Multivan Bluestar lub Whitestar oraz Limited Last Edition. Przeglądając oferty używanych Volkswagen T3, można natrafić także na auta przerobione. Poza uatrakcyjnieniem wyglądu samochodu, miłośnicy modyfikacji instalują w T3 bardziej nowoczesne silniki, dokonują zmian w zawieszeniu oraz wzbogacają wyposażenie. Takie auto warto przed zakupem zaprowadzić do zaufanego warsztatu i uzyskać opinię fachowca. Volkswagen T3 jako pojazd o stosunkowo prostej konstrukcji łatwo poddaje się przeróbkom, a jego naprawa nie sprawia większych kłopotów. Internet pozwala na szybkie znalezienie części zapasowych w przystępnych cenach.