Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-240-l-01.jpg

Volvo 240

Volvo 240 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo 240, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Surowy design, który miał wkrótce stać się znakiem rozpoznawczym dużych limuzyn i kombi skandynawskiej produkcji, już w połowie lat 60. odświeżył wizerunek szwedzkiej marki Volvo w klasie średniej. Tę koncepcję realizowaną początkowo w serii Volvo 140 konstruktorzy kontynuowali także w przypadku Volvo 240, które po raz pierwszy zjechało z taśmy w 1974 roku. Model 240 dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych kształtował image marki przez prawie dwie dekady. Powód był prosty: ze względu na konstrukcję i wyposażenie ten produkowany do 1993 roku pojazd uznawany był za jeden z najbezpieczniejszych samochodów tamtych czasów. Pod względem wizualnym potwierdzenie tej tezy stanowiły nietypowe, potężne zderzaki pokryte grubą warstwą gumy. Ze względu na znaczne walory użytkowe w późniejszym okresie produkcji w szczególności były poszukiwane wersje kombi jako przestronne rodzinne youngtimery. Wśród oldtimerów Volvo prawdziwą rzadkością były modele z nadwoziem coupé, które wyprodukowano w niewielkim nakładzie. Auta te były skonstruowane na bazie Volvo 240 przez włoskie studio projektowe Bertone pod nazwą Volvo 262C.

Kombi serii Volvo 240

Volvo 240 doskonale sprzedawało się za oceanem i w Skandynawii. W wielu europejskich krajach na ulicach najczęściej można było spotkać wersję kombi. Dzięki długości niemal 4,85 m i kanciastej tylnej części Volvo 240 w wersji kombi zapewniało ponadprzeciętną w tej klasie ilość miejsca w środku. Ponadto taka konstrukcja umożliwiła zamontowanie trzeciego rzędu siedzeń. Za sprawą dwóch miejsc instalowanych przeciwnie do kierunku jazdy Volvo 240 należało do wąskiej grupy pięciodrzwiowych aut wyższej klasy średniej, które seryjnie zjeżdżały z taśmy również jako pojazdy siedmiosiedzeniowe. Facelifting nie przyniósł znaczących zmian, jednak kombi 240 zyskało nowy tył, w którym wąskie poziome światła zastąpiono szerszymi.

Limuzyny i coupé serii Volvo 240

Limuzyny serii Volvo 240 zjeżdżały z taśmy od 1974 roku jako klasyczne czterodrzwiowe sedany. Modele produkowane do 1993 roku dzięki długości około 4,82 m i wymiarom niemal takim jak kombi zapewniały pasażerom z tyłu wystarczającą ilość miejsca. Ponadto producent zlecił włoskiemu biuru projektowemu Bertone opracowanie wersji coupé opartej na platformie Volvo 240. Auto zjeżdżało z taśmy od 1975 do 1984 roku pod nazwą Volvo 262C. Od 1978 do 1981 roku Bertone tworzyło Volvo w wersji coupé ze specjalnym wyposażeniem, które obecnie należy do najrzadszych dwudrzwiowych samochodów serii Volvo 262.

Silniki Volvo 240

Na początku produkcji w 1974 roku model 240 w wersji początkowej dysponował silnikiem benzynowym o pojemności 1,9 l, który pozwalał limuzynom i kombi osiągać moc 82 KM (60 kW). W niektórych krajach do programu wprowadzono topowy model z jednostką V6 o pojemności skokowej 2,7 litra. Od 1979 roku Volvo 240 było również dostępne z sześciocylindrowym napędem Diesla o pojemności skokowej 2,4 l, który był dostarczany przez VW.