Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Volvo 740

Volvo 740 w 1984 roku staje się wejściowym modelem serii produkcyjnej 700 marki Volvo

Wraz ze swoimi limuzynami i wersjami kombi serii Volvo 240 szwedzki konstruktor samochodów Volvo zaprezentował na początku lat 70. XX wieku modele w klasie średniej, które stały się symbolem skandynawskiej stylistyki samochodowej i ustaliły kryteria bezpieczeństwa pasażerów. Grube zderzaki z warstwą gumy i wyraźnie kanciaste ukształtowanie dachu stały się w tym okresie cechami charakterystycznymi szwedzkich samochodów. Istotne elementy techniczne modelu producent przejął jednak od poprzednika z lat 60., więc inżynierowie rozpoczęli prace przy nowej generacji, w której miały być uwzględnione zwłaszcza wymagania klientów na coraz ważniejszym dla Szwedów rynku amerykańskim. W roku modelowym 1982 weszły na rynek pierwsze samochody nowej serii produkcyjnej pod nazwą Volvo 760. W latach 1984 i 1985 producent poszerzył paletę modeli o wersję wejściową, która trafiła do sprzedaży jako limuzyna i kombi z nazwą serii produkcyjnej Volvo 740. Samochody Volvo 740 były wytwarzane do roku 1992 i stanowiły zaawansowaną technicznie alternatywę produkowanych równolegle Volvo 240.

Model 740 schodzi z taśmy jako limuzyna i kombi

Przy długości 4,80 m i szerokości około 1,75 m limuzyny i kombi Volvo 740 posiadały prawie takie same wymiary co poprzednicy. Modele serii produkcyjnej Volvo 240 stały się wzorem także przy tworzeniu nowej generacji. I tak samochody serii 740 otrzymały podobne masywne zderzaki i prawie pionowo ustawiony tylny słupek dachu z prawie pionowo nachyloną także w limuzynach tylną szybą. Mocno wystający w samochodach czterodrzwiowych tył sprawiał więc takie wrażenie, jakby był inspirowany przez amerykańskie limuzyny klasy luksusowej. Natomiast wersje kombi na skutek lekko klinowo zakończonego przodu uzyskały bardziej dynamiczny kształt niż pięciodrzwiowe samochody serii 200.

Silniki Turbo w modelu Volvo 740

W modelach wejściowych Szwedzi montowali silniki czterocylindrowe, które w wersjach Turbo Volvo 740 pozwalały osiągać moc od 115 KM (85 kW) do 165 KM (121 kW). W przypadku silników wysokoprężnych stosowano sześciocylindrowe zespoły napędowe z turbodoładowaniem, przy których model 740 mógł uzyskać do 122 KM (90 kW).