dacia-sandero-stepway-l-01

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dacia Sandero, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Premiera sportowo-użytkowego SUV-a Dacia Duster na przełomie 2009 i 2010 pokazała, że francuski koncern motoryzacyjny Renault poważnie potraktował filozofię rumuńskiej marki Dacia, zgodnie z którą auto ma być dostępne dla każdego. Nawet jeśli jest to samochód z coraz bardziej popularnego segmentu aut w stylistyce offroadowej. Już rok przedtem Francuzi, chcąc zbadać popyt na crossovery z elementami terenowymi, wprowadzili na rynek crossoverową wersję kompaktowego sedana-limuzyny Dacię Sandero,którą skonstruowali razem z inżynierami z zakładów w Brazylii. Model ten utrzymany w stylistyce małego SUV-a wszedł pod marką Renault najpierw na rynki południowoamerykańskie. W 2009 roku Dacia rozpoczęła produkcję crossovera w Europie i wypuściła na rynek pod nazwą Dacia Sandero Stepway. Pod koniec roku 2012 świętowano premierę drugiej generacji Sandero Stepway w Europie. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/dacia/dacia-sandero-stepway/dacia-sandero-stepway-s-01.jpg" title="">

Dacia Sandero Stepway – stylistyka offroadowa i wysokie zawieszenie

Pierwszą generację Sandero Stepway skonstruowano na bazie limuzyny Dacii Sandero, która swoją premierę na rynku europejskim miała w 2008 roku. Żeby nadać jej charakter crossovera inżynierowie zmienili przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Dacia Sandero Stepway otrzymała w standardzie dwukolorowe relingi dachowe, osłony podwozia w kolorze matowego chromu i wiele elementów stylizacyjnych, które są typowe dla „terenówki”. Model Stepway ma nieco ponad cztery metry długości i 1,75 m wysokości oraz napęd na przednie koła, co wprawdzie nie czyni go autem stricte terenowym, jednak wyższe zawieszenie pozwala na większy komfort jazdy Dacii Sandero Stepway na gorszych drogach. W stosunku do dotychczasowych modeli z niskim zawieszeniem jest to odczuwalna różnica. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/dacia/dacia-sandero-stepway/dacia-sandero-stepway-s-03.jpg" title="">

Gama jednostek napędowych pierwszej generacji Dacii Sandero Stepway

Pierwsza generacja Dacii Sandero Stepway dysponowała początkowo jednostką benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 87 KM (64 kW). Pod koniec roku 2010 rumuńscy inżynierowie wymienili jednostkę na nieco słabszą o tej samej pojemności. Silnik Diesla w Sandero Stepway to pierwotnie jednostka o mocy 68 KM (50 kW), a od roku 2010 motor o mocy 88 KM (65 kW).

Nowości technologiczne drugiej generacji Dacii Sandero Stepway

Druga generacja Sandero Stepway niewiele różniła się wizualnie od pierwszej. Stylistyka crossovera została zachowana. Zarówno przód, jak i tył zostały zmodernizowane. Rzeczywiste nowości dotyczyły głównie wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo: Dacia Sandero Stepway otrzymała w standardzie wbudowany elektroniczny seryjny układ kontroli jazdy ESP oraz poduszki boczne. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/dacia/dacia-sandero-stepway/dacia-sandero-stepway-s-02.jpg" title="">

Jednostki napędowe drugiej generacji Dacii Sandero Stepway dostępnej od roku 2012

Druga generacja Dacii Sandero Stepway, dostępna od roku 2012, otrzymała także nową gamę silników. Początkowo dysponowała jednostką benzynową o pojemności 1,2 l i mocy 75 KM (75 kW). Wkrótce dostępne były wersje z silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej 90 KM (66 kW). Zgodnie z informacją producenta emisja CO2 wynosi 120 g/km. W wersji z silnikiem wysokoprężnym o mocy 90 KM emisja CO2 w Dacii Sandero Stepway kształtuje się na obniżonym poziomie 99 g/km.