Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dacia-sandero-stepway-l-01.jpg

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dacia Sandero, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Premiera sportowo-użytkowego SUV-a Dacia Duster na przełomie 2009 i 2010 pokazała, że francuski koncern motoryzacyjny Renault poważnie potraktował filozofię rumuńskiej marki Dacia, zgodnie z którą auto ma być dostępne dla każdego. Nawet jeśli jest to samochód z coraz bardziej popularnego segmentu aut w stylistyce offroadowej. Już rok przedtem Francuzi, chcąc zbadać popyt na crossovery z elementami terenowymi, wprowadzili na rynek crossoverową wersję kompaktowego sedana-limuzyny Dacię Sandero,którą skonstruowali razem z inżynierami z zakładów w Brazylii. Model ten utrzymany w stylistyce małego SUV-a wszedł pod marką Renault najpierw na rynki południowoamerykańskie. W 2009 roku Dacia rozpoczęła produkcję crossovera w Europie i wypuściła na rynek pod nazwą Dacia Sandero Stepway. Pod koniec roku 2012 świętowano premierę drugiej generacji Sandero Stepway w Europie.

Dacia Sandero Stepway – stylistyka offroadowa i wysokie zawieszenie

Pierwszą generację Sandero Stepway skonstruowano na bazie limuzyny Dacii Sandero, która swoją premierę na rynku europejskim miała w 2008 roku. Żeby nadać jej charakter crossovera inżynierowie zmienili przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Dacia Sandero Stepway otrzymała w standardzie dwukolorowe relingi dachowe, osłony podwozia w kolorze matowego chromu i wiele elementów stylizacyjnych, które są typowe dla „terenówki”. Model Stepway ma nieco ponad cztery metry długości i 1,75 m wysokości oraz napęd na przednie koła, co wprawdzie nie czyni go autem stricte terenowym, jednak wyższe zawieszenie pozwala na większy komfort jazdy Dacii Sandero Stepway na gorszych drogach. W stosunku do dotychczasowych modeli z niskim zawieszeniem jest to odczuwalna różnica.

Gama jednostek napędowych pierwszej generacji Dacii Sandero Stepway

Pierwsza generacja Dacii Sandero Stepway dysponowała początkowo jednostką benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 87 KM (64 kW). Pod koniec roku 2010 rumuńscy inżynierowie wymienili jednostkę na nieco słabszą o tej samej pojemności. Silnik Diesla w Sandero Stepway to pierwotnie jednostka o mocy 68 KM (50 kW), a od roku 2010 motor o mocy 88 KM (65 kW).

Nowości technologiczne drugiej generacji Dacii Sandero Stepway

Druga generacja Sandero Stepway niewiele różniła się wizualnie od pierwszej. Stylistyka crossovera została zachowana. Zarówno przód, jak i tył zostały zmodernizowane. Rzeczywiste nowości dotyczyły głównie wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo: Dacia Sandero Stepway otrzymała w standardzie wbudowany elektroniczny seryjny układ kontroli jazdy ESP oraz poduszki boczne.

Jednostki napędowe drugiej generacji Dacii Sandero Stepway dostępnej od roku 2012

Druga generacja Dacii Sandero Stepway, dostępna od roku 2012, otrzymała także nową gamę silników. Początkowo dysponowała jednostką benzynową o pojemności 1,2 l i mocy 75 KM (75 kW). Wkrótce dostępne były wersje z silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej 90 KM (66 kW). Zgodnie z informacją producenta emisja CO2 wynosi 120 g/km. W wersji z silnikiem wysokoprężnym o mocy 90 KM emisja CO2 w Dacii Sandero Stepway kształtuje się na obniżonym poziomie 99 g/km.