Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-astra-g-l-01.jpg

Opel Astra G

Opel Astra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Astra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Astra G to samochód osobowy klasy średniej należący do segmentu C. Wyjątkowo bezproblemowy kompakt zaskarbił sobie uznanie nie tylko europejskich kierowców, bijąc rekordy sprzedaży, co sprawia, że do dziś nie znika z polskich dróg. Napływ samochodów zza granicy powoduje natomiast, że na rynku wtórnym można spotkać dobrze utrzymany samochód z bogatym wyposażeniem. Opel Astra drugiej generacji produkowany był od 1997 do 2009 roku przez amerykański koncern General Motors pod niemiecką marką Opel. Zastąpił swojego poprzednika, Astrę F, z którym dzieli jedynie nazwę. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej i stylistycznie znacząco różni się od wcześniej produkowanego modelu. Zaostrzono kształty, które zyskały minimalistyczny, lecz nowoczesny design. Powiększono także przestrzeń we wnętrzu samochodu. Uważa się, że po Corsie to właśnie Astra G jest jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów Opla. I chociaż jej produkcja pochłonęła bardzo duże nakłady, popularność samochodu przyniosła koncernowi ogromne zyski. Za jej największą konkurencję uważa się Hondę Civic, Peugeota 307, Renault Megane, Volkswagena Golfa IV oraz Forda Fokusa, który wyprzedził ją w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999, osiągając pierwszą lokatę. Na uwagę zasługuje fakt, że Opel Astra G dostępny był w szeregu wariantów nadwozia. Do dyspozycji kierowców producent oddał trzy- i pięciodrzwiowego liftbacka, czterodrzwiowego sedana oraz pięciodrzwiowe kombi. Po kilku latach od debiutu dołączyły także dwudrzwiowe coupé oraz kabriolet.

Klasyczny design kluczem do komfortu jazdy

Opel Astra G został po raz pierwszy zaprezentowany podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 1997 roku. Rok później auto trafiło do sprzedaży. Jego produkcja zakończyła się w 2009 roku. Warto zaznaczyć, że przez ten czas model nie uległ żadnemu faceliftingowi. W 2000 roku do rodziny Astry drugiej generacji dołączył wariant coupé, który podobnie jak zaprezentowany rok później kabriolet został zaprojektowany przez włoskie studio Bertone. Na uwagę zasługuje także fakt, że Opel Astra G doczekał się także wielu wersji limitowanych, wśród których szczególną popularnością cieszy się model OPC. Wariant ten pojawił się na drogach w 1999 roku i został wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2.0 oraz mocy 160 KM. I chociaż do salonów trafiło jedynie trzy tysiące egzemplarzy, wyjątkowo zdeterminowani miłośnicy oryginalnych aut znajdą na rynku wtórnym samochód używany, który odpowie na ich oczekiwania. Tym, co wyróżniało Opla Astrę G było także bogate wyposażenie. W standardzie można było liczyć na wspomaganie kierownicy, cztery poduszki powietrzne, immobiliser, ABS czy EBD. Nie brakuje ponadto modeli z elektroniczną lub manualną klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami, komputerem pokładowym, ksenonowymi reflektorami, tempomatem i ESP.

Opel Astra G - bezpieczny samochód przyjazny w eksploatacji

Opel Astra G posiada mocne, dobrze zestrojone zawieszenie, gwarantujące komfortowe prowadzenie pojazdu nawet na śliskiej nawierzchni, czego potwierdzeniem są cztery gwiazdki uzyskane w testach zderzeniowych Euro NCAP. Prosta konstrukcja podwozia z kolumną MacPhersona z przodu oraz belką skrętną z tyłu gwarantuje niedrogą eksploatację pojazdu. Szeroka dostępność części zamiennych sprawia natomiast, że ewentualne usterki nie pochłaniają ogromnych kosztów, co jeszcze bardziej przekonuje kierowców do wyboru Astry G. Model dostępny jest z pięciostopniową manualną skrzynią biegów lub z automatem posiadającym 4 przekładnie. Bogata gama silników do dziś umożliwia optymalne dopasowanie wariantu do potrzeb przyszłego właściciela. Dobrą kulturą jazdy charakteryzuje się jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra. Nieco większą dynamikę oferują natomiast silniki 1.6 oraz 1.8, szczególnie egzemplarze zmodernizowane po 2000 roku. Fani ekonomicznej, spokojnej jazdy mogą liczyć na motory wysokoprężne, wśród których najmocniejsza jednostka zużywa w cyklu mieszanym około 6 litrów paliwa na 100 km. Niezwykle trwałą i solidną konstrukcją jest silnik Isuzu o pojemności 1,7 litra. Do 2003 roku produkowany był w wariancie DTI, który w kolejnych latach został zastąpiony wersją CDTI, wyróżniającą się jeszcze lepszymi osiągami. Warto dodać, że poza jednostką 1.7 TD, wszystkie silniki Diesla występujące w Astrze G posiadają szesnastozaworową głowicę oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Ciekawostką jest natomiast silnik 2.2 wyposażony w łańcuch rozrządu oraz głowicę i kadłub wykonane ze stopów aluminium.