Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
skoda-superb-l-01.jpg

Skoda Superb

Skoda Superb Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Skoda Superb, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Skoda Superb po raz pierwszy zaprezentowana światu została w 2001 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Inspiracją do jej stworzenia była luksusowa limuzyna marki produkowana w latach 1934-1949. Model zawdzięcza jej także swoją nazwę. Skoda 640 Superb konkurowała wtedy na rynku z flagowymi pojazdami Mercedesa lub Rolls-Royce'a, podczas kiedy współczesna porównywana bywa raczej do Volkswagena Passata oraz Audi A4. Nie jest to jednak porównanie bezpodstawne. Pojazd produkowany jest bowiem na płycie podłogowej Passata, która charakteryzuje się przedłużonym rozstawem osi. Dzięki temu auto jest bardzo przestronne i wygodne zarówno dla kierowcy, jak i innych pasażerów. Sprawia to również, że samochód jest jednym z największych w swojej klasie. Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, który w chwili obecnej posiada już trzy generacje.

Nowoczesna, miejska limuzyna bez wydawania fortuny

Prototyp Skody Superb zaprezentowany został po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Genewie. Nosił on wtedy nazwę Montreux. Już pierwsza generacja pojazdu okazała się dużym sukcesem dla marki. Podbił on serca użytkowników przede wszystkim przestronnym wnętrzem. Rozstaw osi wspomnianej już wcześniej płyty podłogowej Passata B5 jest większy o całe 10 cm, co skutkuje wygospodarowaniem sporej ilości miejsca dla wszystkich pasażerów. Dobre wyposażenie - takie jak choćby automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, czy dobrej jakości materiały użyte w produkcji elementów wnętrza - to jego kolejne zalety. Zdaje się, że jedynym mankamentem, na który narzekają posiadacze pierwszej generacji modelu to wysoki poziom hałasu podczas jazdy. Słabe wyciszenie dotyczy nie tylko modeli z silnikiem Diesla TDI. W samochodzie głośno pracują nawet wycieraczki, co było odczuwalne tym bardziej, gdy zdecydowano się na samochód używany. Jednak, co ważniejsze, do samej awaryjności modelu nie można się przyczepić. Głównym jego problemem jest wielowahaczowe zawieszenie, które z pewnością nie zostało stworzone z myślą o kiepskiej jakości drogach w naszym kraju. Nie licząc tego mankamentu, Skoda Superb nie stwarza żadnych problemów, a jej użytkownicy odwiedzają zazwyczaj mechanika z prośbą o wymianę standardowych części eksploatacyjnych. Modernizacja pierwszej generacji Superba miała miejsce w sierpniu 2006 roku. Reflektory zyskały nowy kształt, do lusterek dodano kierunkowskazy, zaś sam kształt pojazdu po liftingu jest bardziej opływowy. Druga generacja Skody Superb swoją premierę miała na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Rok później wprowadzono na rynek również jej wersję kombi. Co ciekawe, przy pierwszej generacji pojazdu niemiecki producent nie zdecydował się na wypuszczenie wersji kombi w obawie o ewentualne obniżenie zainteresowania Volkswagenem Passatem B5 oraz Audi A4, choć model ten opracowany został już w 2002 roku. Superb II opiera się na płycie podłogowej Passata B6 i niepodobnie do swojego poprzednika jest liftbackiem. Nadwozie jest o 3 cm dłuższe, ale sama płyta podłogowa posiada o 4 cm krótszy rozstaw osi. Nie zaważyło to jednak na jego przestronności. Poprawione zostało wygłuszenie, dzięki któremu "dwójką" podróżuje się bardziej komfortowo. W 2013 roku pojazd poddano faceliftingowi. Zyskał wtedy nowy kształt reflektorów, świateł do jazdy dziennej, zderzaka, maski silnika oraz atrapy chłodnicy. W wersji kombi zmieniono w tym czasie jedynie klapę bagażnika. Skoda Superb III również została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a stało się to w marcu 2015 roku. We wrześniu natomiast zaprezentowano jej wersję kombi. Tym razem zastosowana płyta podłogowa o nazwie MQB (stosowana również w Passacie B8) posiada jeszcze szerszy rozstaw osi niż model pierwszej generacji. Powiększeniu uległ również bagażnik, który teraz pomieścić może do 625 litrów. Komfort jazdy - zwłaszcza na tylnej kanapie nowego Superba - porównywany jest przez niektórych nawet do Mercedesa klasy S. Samo wyposażenie oceniane jest równie wysoko. W zależności od wybranej opcji użytkownik cieszyć się może ogrzewanymi, elektrycznymi lusterkami, dwustrefową klimatyzacją, bezdotykowym otwieraniem bagażnika, czujnikami parkowania czy 8-głośnikowym systemem audio. Warto dodać, że za prominentny projekt Superba III odpowiedzialny jest Jozef Kabaň, designer chociażby Bugatti Veyrona.

Skoda Superb - innowacja w parze z ekonomią

Skoda Superb to pojazd wygodny i nowoczesny. Zastosowane w nim rozwiązania często zaskakują, ale nie można im odmówić przydatności. W pierwszej generacji modelu w schowku tylnych drzwi umieszczona została parasolka. W drugiej generacji innowacyjny sposób otwierania drzwi bagażnika (uniesienie samej pokrywy lub pokrywy wraz z tylną szybą) pozwalał na swobodne ładowanie nawet niestandardowych pakunków. W trzeciej generacji twórcy dali kierowcom możliwość wyposażenia pojazdu w adaptacyjne zawieszenie, które działać może w trzech trybach zależnych od stylu jazdy. Skoda Superb to auto nie tylko wygodne, ale i ekonomiczne. Zastosowane w nim silniki nie borykały się nigdy z większymi problemami, dzięki czemu obiegowa opinia głosi, że to auto niezawodne. Przy jakichkolwiek usterkach sama naprawa jest o wiele mniej kosztowna niż w podobnych samochodach tej samej klasy. Dzięki temu nawet kupując samochód używany, mamy gwarancję, że nie spotka nas nieprzyjemne rozczarowanie. W najnowszej generacji modelu zastosowanie znalazły jedynie silniki doładowane: pięć benzynowych TSI (o mocach od 125 do 280 KM) oraz trzy wysokoprężne TDI (od 120 do 190 KM). Każdy z nich wyposażony jest dodatkowo w system Start & Stop, z kolei silnik 1.4 TSI poszczycić się może systemem wyłączania cylindrów (ACT), które sprawiają, że spalanie spada nawet poniżej 5l/100km.