Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
rolls-royce-l.jpg

Rolls-Royce

Gdy w 1998 sektor samochodowy brytyjskiego koncernu technologicznego Rolls-Royce odłączył się, dla obu połączonych w ten sposób brytyjskich marek samochodowych o najbogatszej tradycji rozpoczęła się nowa era. Niemiecki koncern Volkswagen zapewnił sobie prawa do spółki-córki Rolls-Royce’a - Bentleya i rozwinął dzięki temu, za sprawą nowych modeli sportową sekcję aut luksusowych, podczas gdy BMW od 2002 przywracał na nowo produkcję limuzyn, nawiązując do korzeni Rolls-Royce’a, coupé i kabrioletów klasy wyższej, wytwarzając je ręcznie w ekskluzywnych małych seriach. Wszystko zgodnie z tradycją pielęgnowaną od chwili założenia firmy w 1904 przez Henry’ego Royce’a i Charlesa Rollsa, związaną z oferowaniem najdroższych modeli produkcyjnych na świecie.

Dzięki Silver Ghost Rolls-Royce stał się symbolem luksusu

Legenda brytyjskiego producenta luksusowych aut ma swój początek na początku XX wieku, gdy w 1906 zaprezentowano serię znaną pod nazwą Silver Ghost. Trwały, cichy, luksusowy – już w tamtej epoce te atrybuty były nieodłączne dla samochodów Rolls-Royce’a. Wystająca osłona chłodnicy wraz z zamontowaną na niej kobiecą postacią zwaną "Spirit of Ecstasy" szybko stała znakiem rozpoznawczym pojazdów, które swoją okazałą karoserię oraz szlachetne indywidualne wyposażenie wnętrza zawdzięczały firmie specjalizującej się w konstruowaniu silników i podwozi Rolls-Royce.

Limuzyny Rolls-Royce’a

Kontynuacja polityki modelowej odgrywała dla Rolls-Royce’a zawsze większą rolę niż w przypadku większości innych producentów aut. Historię przedsiębiorstwa cechują długie cykle modeli i umiarkowane zmiany w ramach liftingów. W związku z tym Rolls-Royce Phantom jako flagowy model produkowano z krótkimi przerwami w latach od 1925 do 1991 w sześciu generacjach, zanim BMW nadało tę nazwę ponownie swojej własnej serii Rolls-Royce’a. Poza Phantomem w ofercie były także limuzyny z serii Silver od Rolls-Royce’a, które w 1949 zostały wprowadzone na rynek modelem Rolls-Royce Silver Dawn i limuzynami z serii Rolls-Royce Silver Wraith. Następnie począwszy od 1955 modele Rolls-Royce’a takie jak Silver Cloud, Silver Shadow, Silver Spirit oraz Silver Spur, a także jego produkowany do 2002 następca Silver Seraph, przez dziesięciolecia określały image marki, zanim w 2003 BMW odświeżyło ofertę limuzyn nową generacją Rolls-Royce’a Phantoma. W 2010 pojawił mniejszy model początkowy V12 w sportowej wersji biturbo, który miał zdobyć serca nowych grup nabywców.

Coupé i kabriolety od Rolls-Royce‘a

Po tym jak brytyjski luksusowy producent aut przez całe dekady koncentrował się raczej na reprezentacyjnych limuzynach dla klientów z szoferem, w połowie lat 70. XX wieku marka przedstawiła model Rolls-Royce Camargue, którego włoski design miał trafić w gusta innej grupy nabywców i odmłodzić image marki. Ofertę coupé uzupełnił Rolls-Royce Corniche, który do 2002 był sprzedawany także jako kabriolet. Pod rządami BMW na rynek wprowadzono w 2007 kabriolet oparty na limuzynie Phantom, a rok później wersję coupé modelu Rolls-Royce Phantom.