Znajdź używane SsangYong motocykle na AutoScout24

SsangYong

SsangYong chce umocnić się na pozycji specjalisty od SUV-ów z technologią marki Mercedes

Kiedy południowokoreański ekspert od samochodów offroadowych i Sport Utility Vehicles (SUV) SsangYong na początku lat 90. zapowiedział kooperację z niemieckim producentem marki premium, czyli Daimler. W krótkim czasie po tym Niemcy kupili większość udziałów w SsangYong, a Koreańczycy widzieli dla siebie szansę, aby niedrogimi samochodami terenowymi z prestiżową technologią marki Mercedes zamieszać na rynku samochodów typu SUV w Europie. Jednocześnie chcieli wykorzystać szansę obsługiwania rozwijających się rynków azjatyckich, montując dodatkowe elementy lekkich samochodów użytkowych Mercedes-Benz, a także oferując samochody osobowe na bazie starej serii W124 klasy E, które weszły na rynek jako SsangYong Chairman. Kryzys azjatycki lat 90. położył jednak przedwcześnie kres tym ambitnym planom. Produkcja samochodów trwała wprawdzie dalej, jednak firmie SsangYong brakowało pieniędzy na kontynuację swoich projektów. Zwłaszcza, że samochody SUV marki SsangYong z trudem sprzedawały się na rynkach europejskich. Nie pomogła także informacja o zamontowanych w nich silnikach firmy Mercedes. W 1997 roku SsangYong musiał zgodzić się na współpracę z południowokoreańskim Daewoo, który do tej pory nie miał w ofercie własnych modeli SUV. W 2004 do SsangYong dołączył w końcu chiński producent samochodów SAIC, który próbował wzmocnić na całym świecie pozycję południowokoreańskiego SsangYong świeżym kapitałem i nowymi generacjami modelu, budując jego reputację jako sprzedawcy niedrogich SUV-ów z techniką Mercedesa.

Pierwsze samochody terenowe Ssang Yong na Starym Kontynencie

SsangYong w połowie lat 90. ubiegłego stulecia wraz z modelem Musso zaprezentował w Europie swojego pierwszego SUV-a, który jako samochód terenowy wyposażony był seryjnie w napęd na cztery koła i po raz pierwszy wypuścił na ulice południowokoreańskie wysokoprężne i benzynowe zespoły napędowe powstałe w kooperacji z firmą Mercedes Benz. SsangYong Musso produkowany był do 2005 roku, a po przejściu SsangYong pod skrzydła Daewoo oferowany był także jako Daewoo Musso. Program samochodów uzupełniono o mniejszy model Ssangyong Korando, który w latach od 1997 do 2006 schodził z taśmy w dwóch wersjach z twardym i miękkim dachem. Ten także jeździł z południowokoreańskimi silnikami firmy Mercedes. Ze swoim dołączanym lub stałym napędem na cztery koła SsangYong Korando zaprojektowany był jako prawdziwy samochód terenowy przystosowany do jazdy w trudnych warunkach.

Samochody SUV marki SsangYong od roku produkcji 2003

Oprócz modeli do jazdy terenowej, SsangYong od 2003 roku oferował w Europie skonstruowany na potrzeby ruchu ulicznego model SsangYong Rexton, który przy długości ponad 4,70 m, komfortowo urządzonym wnętrzu i ciężarze całkowitym do 2,7 t wykazywał typowe cechy dla SUV-a. Dzięki temu stał się flagowym okrętem floty SsangYong. Montowane silniki, benzynowy o pojemności skokowej 3,2 i oraz wysokoprężny z turbodoładowaniem o klasie pojemności 2,9 l produkowane były ponownie w Korei Południowej według konstrukcji Mercedes-Benz. Od 2004 roku SsangYong Rexton wyposażony był w elektroniczny system stabilizacji. W 2006 roku Rexton otrzymał facelifting – doczekał się nowego przodu.

Nowe modele SUV-ów i vanów marki SsangYong

Rok 2006 – oprócz zmiany modelu SsangYong Rexton – przyniósł nową generację Musso, który został wprowadzony na rynek jako Ssangyong Actyon i dostępny był w wersji zamkniętej oraz jako pick-up. Całkowicie na nowo zaprojektowany SsangYong Actyon produkowany był z oszczędniejszymi silnikami: 2,0 l wysokoprężnym Common Rail oraz z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 2,3 l. Dostępny był do wyboru z napędem na tylne koła lub cztery koła. Paletę modeli SsangYong w Europie od 2004 roku uzupełniono o vana Ssangyong Rodius, który posiadał miejsca dla siedmiu pasażerów i przyciągał uwagę nietypową szklaną konstrukcją tyłu.