Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a8-l-01.jpg

Audi A8

Audi A8 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A8, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi A8 to luksusowe auto, które stało się flagowym modelem spod znaku czterech pierścieni. Samochód po raz pierwszy na rynku pojawił się w 1994 roku, doczekał się czterech generacji i był prekursorem wśród samochodów osobowych pod względem konstrukcji opartej na aluminium. Ten flagowy model koncernu Audi stał się następcą Audi V8. Ze względu na ogromną popularność tej limuzyny, również jako samochód używany, stworzono kilka wersji pokrewnych modelu. Przykładowo, na podstawie pierwszej generacji skonstruowano Audi S8 D2, który uznawany jest za jedną z najciekawszych wersji modelu. Wersja ta po raz pierwszy zjechała z taśmy w 1996 roku jako benzynowiec z silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 340 KM, natomiast w kolejnej odsłonie w 1999 roku moc zwiększono do 350 KM. Dziennikarze motoryzacyjni zgodnie uważają osiągi auta za bardzo dobre, zważywszy na jego znaczne rozmiary. Godnym podziwu jest przede wszystkim czas, w jaki samochód osiąga prędkość 100 km/h - to jedynie 5,5 sekundy! Również w kolejnej generacji stworzono analogiczną wersję S8 cieszącą się równie dużą popularnością. Auto napędzał silnik V10 o pojemności 5,2 litra o mocy aż 450 KM. Marka zaprezentowała także wersję opancerzoną A8 L Security, którą stworzono z uwzględnieniem potrzeb szczególnych klientów. Wersja ta zapewniała ochronę przed ostrzałem amunicji oraz improwizowanymi ładunkami.

Innowacyjna aluminiowa konstrukcja

Pierwsza generacja zwana Audi A8 D2 to model, którego samonośna konstrukcja została stworzona w stu procentach z aluminium i jego stopów, dzięki czemu inżynierom Audi udało się znacznie zmniejszyć masę własną samochodu, wyprzedzając pod tym względem cięższą konkurencję taką jak Mercedes Klasy S. Technologię wykorzystania stopów aluminium nazwano ASF. Dzięki zredukowaniu masy udało się poprawić właściwości jezdne i osiągi auta oraz wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa. Model w wersji podstawowej wyposażony był w napęd na przód, cechował się on także standardowym rozstawem osi i przedłużonym nadwoziem. Zadbano również o poczucie luksusu wewnątrz auta, na co wpływała między innymi znaczna ilość miejsca i wyposażenie. W 1999 roku nastąpiła pierwsza modernizacja, wskutek której zmianom uległ wygląd kabiny pasażerskiej oraz przednich świateł. Kolejna odsłona modelu, Audi A8 D3, pojawiła się na rynku w 2002 roku. Powiększono w niej rozstaw osi oraz rozmiar nadwozia. Do wyboru były auta z napędem na przód lub typu quattro. W 2008 roku model został ponownie zmodernizowany, zaś najważniejszymi dla kierowcy zmianami było wprowadzenie systemu Audi Side Assist, który podnosił bezpieczeństwo jazdy, wykrywając obiekty w tzw. martwym polu lusterek. W 2010 roku na rynku pojawiła się kolejna generacja tego sztandarowego modelu niemieckiego koncernu. Dzięki wykorzystaniu i udoskonaleniu charakterystycznej dla Audi A8 konstrukcji aluminiowej auto zyskało status najlżejszego samochodu z napędem na obie osie. Zredukowana waga znacząco wpłynęła na oszczędność paliwa. W 2012 roku z taśmy zjechała wersja Audi A8 hybrid z silnikiem 2.0 TFSI oraz z silnikiem elektrycznym. Łącznie motory generowały moc rzędu 245 KM. W aucie wykorzystano akumulator litowo-jonowy. Hybrydowa wersja Audi A8 charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa - to jedynie 6,3 litra na 100 km. W 2013 roku na rynku pojawiło się auto w ponownie zmodernizowanej wersji. Lifting obejmował zamontowanie mocniejszego silnika zużywającego mniejsze ilości paliwa.

Lekka limuzyna o satysfakcjonujących osiągach

Audi A8 to odrobina luksusu, na którą można sobie pozwolić, kupując samochód używany. Audi to obok Porsche, Mercedesa i BMW jeden z trzech niemieckich producentów aut luksusowych. Samochód od pierwszych lat produkcji cechował się innowacyjną konstrukcją, którą udoskonalano wraz z kolejnymi generacjami. Konstruktorzy modelu chętnie sięgali także po nowatorskie rozwiązania takie jak innowacyjne kierunkowskazy LED, reflektory doświetlające zakręty na postawie danych z GPS (udogodnienia te pojawiły się w hybrydowej wersji). Model produkowano w różnorodnych wersjach pod względem napędu i silników. Audi A8 po pierwszej modernizacji w 1999 roku oferowano z trzema silnikami benzynowymi do wyboru: silnikiem V6 o pojemności 2,8 litra i mocy na początku 174 KM, zaś od 1996 roku 193 KM; silnikiem V8 o pojemności 3,7 litra i mocy 230/260 KM oraz silnikiem V8 o pojemności 4.2-litra i mocy 300/310 KM. W tej komfortowej limuzynie Audi umieszczano także wysokoprężne silniki takie jak benzynowy V6 2.5 TDI o mocy 150 i 180 KM oraz silnik Diesla 3.3 TDI o mocy 225 KM. Ten ostatni był standardowo wyposażony w napęd quattro, natomiast w przypadku pozostałych silników napęd na cztery koła był dostępny opcjonalnie. Audi A8 D4 dostępne było natomiast w wersji z trzema silnikami benzynowymi lub dwoma wysokoprężnymi do wyboru.