Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-zafira-tourer-l-01.jpg

Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Zafira Tourer, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Zafira Tourer jest trzecią generacją modelu produkowanego przez amerykański koncern motoryzacyjny General Motors pod niemiecką marką Opel. Pojazd powstał na płycie podłogowej Opla Astry. Auto jest produkowane od 2011 roku i zalicza się do segmentu C. Jako minivan doskonale sprawdza się w charakterze samochodu rodzinnego. Dość duże gabaryty sprawiają, że we wnętrzu zmieści się siedem osób. W porównaniu z modelami poprzedniej generacji Opel Zafira Tourer wyróżnia się ciekawą, oryginalnie zaprojektowaną sylwetką, która nie nawiązuje do samochodów dwóch poprzednich generacji. Opływowa linia nadwozia, reflektory przypominające te stosowane w hybrydowej Amperze oraz przetłoczenia boczne zwane przez producenta ostrzami sprawiają, że auto bardziej przypomina limuzynę niż klasycznego rodzinnego minivana. Nowoczesna bryła i atrakcyjne wyposażenie sprawiają, że Opel Zafira Tourer znakomicie prezentuje się na drodze i jest liderem w swojej klasie. Kierowca, decydując się na samochód używany, nie tylko będzie cieszył się komfortową jazdą, ale także będzie mógł wyróżnić się w tłumie. Za największych rywali modelu uznaje się auta takie jak: Ford S-MAX, Renault Scenic czy Toyota Verso.

Ostatni w szeregu minivanów od Opla

Opel Zafira Tourer został po raz pierwszy zaprezentowany w 2011 roku podczas Targów Motoryzacyjnych odbywających się we Frankfurcie. Już w chwili debiutu auto zyskało szereg pozytywnych ocen i przypadło do gustu miłośnikom oryginalnych i praktycznych samochodów. Warto zaznaczyć, że przydomek Tourer obowiązywał w latach 2011-2016, kiedy trzecia generacja Opla Zafiry przez dwa lata od debiutu była produkowana równolegle z wariantami II generacji. Pojazd początkowo był oferowany w wersji z pięcioma siedzeniami. Uwagę kierowców zwracało także bardzo bogate wyposażenie sprawiające, że do dziś samochód używany znajduje szerokie grono miłośników. W wersji standardowej można było liczyć na elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, manualną klimatyzację, sterowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy, tempomat, skórzaną kierownicę czy radioodtwarzacz CD/MP3. Za dopłatą kierowcy otrzymywali między innymi automatyczną klimatyzację, fotele klubowe w drugim rzędzie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, przyciemniane ciemne szyby, reflektory tylne wykonane w technologii LED czy 17-calowe alufelgi.

Bezpieczne auto nie tylko dla rodziny

Opel Zafira Tourer przyciąga uwagę kierowców bardzo przestronnym wnętrzem. Jego zaletą jest udoskonalony system aranżacji foteli Flex7 pozwalający na dowolną konfigurację siedzeń w drugim i w trzecim rzędzie. Co ważne, we wnętrzu zastosowano materiały wysokiej jakości. Przyjemne w dotyku elementy plastikowe są świetnie spasowane przez co nie trzeszczą i prezentują się wyjątkowo estetycznie. W kabinie znajduje się ponad 30 różnorodnych schowków, dzięki którym potrzebne drobiazgi można mieć zawsze pod ręką. Warto zwrócić uwagę na duży kufer o pojemności 152 litrów. Po złożeniu siedzeń przestrzeń ta może zwiększyć się do 1860 litrów. Umożliwia to przewóz ładunków o znacznej długości. Unikalnym rozwiązaniem jest ponadto bagażnik rowerowy FlexFix. Jest on połączony z tylnym zderzakiem i ma postać wysuwanej szuflady, na której bez problemu pomieszczą się nawet 4 jednoślady. Na uwagę zasługuje też wysoki poziom bezpieczeństwa oferowany przez Opla Zafirę Tourer znajdujący odzwierciedlenie w najwyższej ocenie pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Kierowcę wspomaga szereg technologii, między innymi system Opel Eye rozpoznający znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, wskaźnik FDI monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego czy układ ostrzegania o martwym polu widzenia.

Szeroka gama silników

Opel Zafira Tourer charakteryzuje się solidnie zestrojonym zawieszeniem, zapewniającym maksymalny komfort jazdy. Z przodu zainstalowano kolumny MacPhersona, z tyłu belkę skrętną z drążkami Watta. Wygodę prowadzenia zwiększa ponadto adaptacyjny system jezdny FlexRide pracujący w trybie Sport lub Tour. W pierwszym przypadku zawieszenie staje się sztywniejsze, przez co samochód bez problemu pokonuje nawet bardzo ostre zakręty. Tryb Tour powoduje z kolei, że pojazd jest bardziej miękki i komfortowy - idealny na długodystansowe wycieczki. Pod maską Opla Zafiry III generacji znalazło się w sumie 12 jednostek napędowych, z czego 6 jest zasilanych benzyną. Najsłabszy silnik TWINPORT ECOTEC ma pojemność 1,8 l i osiąga moc 115 KM. Dużą popularnością cieszy się także 120-konna jednostka 1.4 wyróżniająca się dobrą kulturą pracy i niezawodnością. Fanom bardziej dynamicznej jazdy dedykowany jest 1,6-litrowy motor ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 170 KM lub jednostka napędowa SIDI Turbo o tej samej pojemności i mocy rzędu 200 KM. Miłośnikom Diesla spodoba się natomiast silnik CDTI o pojemności 1,6 l i mocy dochodzącej do 136 KM. Kierowcy lubiący mocniejszą jazdę nie przejdą zaś obojętnie obok 195-konnej podwójnie turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej 2.0 wyposażonej w system Start/Stop. Ekonomiczna i trwała, jest doskonałą opcją dla osób przemierzających dalekie dystanse, które lubią delektować się podróżą.