Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
maybach-l.jpg

Maybach

Koncern Volkswagen ze swej strony mocno się wykosztował na zakup praw do marek Bentley i BMW, ale nabył także prawa do marki Rolls Royce, aby wspomóc swoje przedsiębiorstwo tradycyjnymi luksusowymi i cieszącymi się światową renomą prestiżowymi modelami. Konkurencyjny Daimler nie mógł zignorować takiego wyzwania. Korzyść, jaka z tego płynęła to poszerzenie portfolio firmy o prawa do marki, która przynajmniej w Niemczech niosła w sobie legendarny styl: Maybach. W latach 30. limuzyny i kabriolety tego producenta były pod względem techniki, rozmiarów i luksusu szczytem doskonałości na niemieckim rynku motoryzacyjnym, zanim produkcja samochodów osobowych została porzucona na rzecz produkowania silników na potrzeby II wojny światowej. Daimler kupił prawa do nazwy w 1960 roku. Większy, uszlachetniony, zindywidualizowany – takimi słowami powinno się było określać od końca lat 90. model Maybacha powstały w oparciu o samochody Mercedes-Benz S-Klasy własnej produkcji. Brytyjski duet wyraził wyraźny sprzeciw poprzez wypuszczenie do sprzedaży w 2002 roku niemieckiego prestiżowego modelu o towarzyszącej mu podobnej historycznej aurze. Problem, jaki pojawił się u Daimlera był związany z oddziaływaniem nazwy Maybach, która musiała zostać ponownie zaszczepiona w społecznej świadomości. Ostatnia limuzyna ze znanym podwójnym logo w kształcie litery M została bowiem wyprodukowana w 1941 roku.

Historyczne limuzyny i kabriolety marki Maybach

Historyczne limuzyny i kabriolety niewielkiego producenta samochodów Maybach miały w sobie coś ze sterowca, tylko przeznaczonego do jazdy po ulicach i nie był to przypadek. Marka została założona w 1909 roku przez rodzinę Maybach i Grafa Zeppelina, pioniera w zakresie budowania sterowców. Działo się to w czasach, kiedy szczególnie mocno rozwijało się tworzenie zeppelinów. W 1921 roku Maybach ukierunkował swoje działania na inną dziedzinę i do 1941 roku produkował pojazdy z serii W w formie limuzyn i kabrioletów, które były wykonywane w sposób indywidualny. Obecnie zachowane i najbardziej pożądane modele Maybacha z tamtych lat tj. Maybach Zeppelin, należą do najdroższych klasycznych samochodów, jakie można kupić, oczywiście poza pojazdami marki Bugatti.

Maybach Zeppelin był najbardziej znanym modelem swojego producenta

Najbardziej znany samochód, który wyszedł spod skrzydeł marki Maybach, pojawił się na rynku w latach 30. jako limuzyna i kabriolet. Maybach Zeppelin, bo o nim mowa, miał silnik V12 o pojemności 8 l, który generował moc prawie 200 KM (147 kW), zaś jego maksymalna prędkość wynosiła prawie 175 km/h, a jego długośc wynosiła 5,5 m. Biorąc pod uwagę wszystkie te dane, Maybach Zeppelin do końca lat 30. był w swoich czasach największą i najszybszą limuzyną niemieckiej produkcji.

Limuzyny Maybach jako nowe luksusowe samochody koncernu Daimler

Z pomocą wyposażenia i wymiarów przewyższających te w modelu Mercedes-Benz klasy S, koncern Daimler w 2002 roku wprowadził na rynek pierwszego po długiej przerwie Maybacha, który został stworzony w nowo wybudowanym zakładzie produkcyjnym, w głównej fabryce koncernu w Sindelfingen. Produkcja przewidywała krótkie serie z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klientów. W ofercie znalazła się limuzyna o długości prawie 5,7 m, która otrzymała nazwę Maybach 57, jak również wydłużony model Maybach 57 cechujący się długością 6,2 m (!). Oba samochody dysponowały, podobnie jak ich historyczny poprzednik Maybach Zeppelin, silnikiem V12, który zarówno modelowi Maybach 57, jak i Maybach 62 dawał moc 550 KM (405 kW). Ważąca prawie trzy tony limuzyna rozpędzała się do prędkości 100 km/h w czasie trochę powyżej 5 s, by później osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h.

Specjalne edycje Maybacha oraz nowy Maybach Zeppelin

W roku 2005 Daimler rozszerzył swoją gamę pojazdów spod szyldu Maybach o limuzynę o sportowym charakterze, która była oferowana w dwóch długościach. Były to pojazdy Maybach 57S oraz Maybach 62S. Silnik przerobiony przez AMG w modelach specjalnych osiągał imponującą moc 612 KM (450 kW) i miał pojemność skokową przekraczającą 6 l. Maksymalna prędkość tych modeli zamykała się w 275 km/h. Kolejny samochód, który zasilił niewielką flotę Maybacha to pojazd ze specjalnej edycji to Maybach Zeppelin z 2009 roku. Był on polakierowany w dwóch kolorach i wsparty unikatowymi detalami wyposażenia, jednak liczba egzemplarzy modelu była ograniczona.