Przejdź do głównej zawartości

Z myślą o Tobie zmieniliśmy naszą aplikację

nadając jej świeży, nowoczesny i bardziej przejrzysty wygląd. Korzystaj z dotychczasowych funkcji w nowej odsłonie – życzymy przyjemnego korzystania z naszej aplikacji!

Znajdź używane Lancia motocykle na AutoScout24

Lancia

Sztuka inżynierska uczyniła markę Lancia drugim najważniejszym producentem samochodów we Włoszech

Blok silnika odlany z aluminium w seryjnych jednostkach V6 to cechy techniczne wyższej klasy samochodów chętnie sprzedawanych przez producentów jako najnowsze i najnowocześniejsze rozwiązania techniki. Silnik V6 jako lekka konstrukcja montowany był po raz pierwszy na świecie w modelu Lancia Aurelia już w 1954 roku. Były to rewolucyjne nowinki, dzięki którym założona w 1906 roku włoska firma Lancia stała się drugim najważniejszym producentem samochodów we Włoszech, zanim w 1969 została przejęta przez lidera w branży – firmę Fiat .

Sportowy wizerunek marki Lancia

Przez dwadzieścia lat z modelami takimi jak Lancia Flamina , Flavia i Fulvia oraz w latach 70. i 80. XX wieku z Lancią Gamma , Lancia Prisma i Lancia Thema , Lancia oferowała szeroką paletę produktów o pięknych kształtach, najczęściej samochodów z mocnymi silnikami, pojazdów klasy średniej i wyższej klasy średniej pod postacią limuzyn, kabrioletów i coupé. Odpowiednio do swojego sportowego wizerunku Lancia mogła świętować duże sukcesy w wyścigach rajdowych Rallye i wraz z wersją wyścigową Lancia Beta i Lancia Delta wystawić dwa z osiągających największe sukcesy modeli samochodów Rallye wszech czasów. Niewzruszona wspaniałą historią sportową firma Fiat pod koniec lat 80. podjęła decyzję, że dołączona niedawno do przedsiębiorstwa marka Alfa Romeo zajmie w koncernie miejsce Lanci jako producent sportowych samochodów.

Nowy kierunek marki Lancia z wysokimi wymaganiami odnośnie stylistyki

Firma z tradycyjnymi i nazwanymi według alfabetu greckiego modelami obrała teraz nowy kierunek. Komfort, funkcjonalność dla rodziny i ponadprzeciętne wyposażenie seryjne miały wyróżniać nowe samochody Lancia z lat 90. XX wieku. Podczas gdy modele klasy średniej z serii Lancia Delta , Lancia Kappa , Lancia Dedra lub ich następczyni, czyli Lancia Lybra , były wysoko oceniane przez wymagających klientów głównie z powodu cech luksusowego wyposażenia (jak chociażby skórzane siedzenia z alcantary) to właśnie najmniejsza Lancia okazała się jednym z odnoszących największe sukcesy i najbardziej poważanych modeli producenta. A powodem tego była przede wszystkim jej odważna stylistyka. Lancia Y , stworzona przez włoskiego projektanta Enrico Fumina, ugruntowała sławę marki jako producenta ukierunkowanych na genialny design samochodów.

Lancia stawia na indywidualizację swoich modeli

Wraz z wejściem w XXI wiek Lancia rozpoczęła ofensywę modelową, dostosowaną całkowicie do wielkiej tradycji awangardowej włoskiej stylistyki samochodów. Ze swoimi ukośnie ustawionymi reflektorami, obszerną osłoną chłodnicy w kształcie trapezu oraz wysoko ustawionymi, wąskimi tylnymi światłami, modele Lancia miały pokazywać na ulicach swoje bardzo rozpoznawalne oblicze. Lakier w dwóch kolorach w modelu Lancia Ypsilon lub minivanie Lancia Musa oraz sprytne pomysły projektowe, takie jak pokryta materiałem tablica rozdzielcza, stały się nowym znakiem firmowym producenta Lancia. Indywidualizacja samochodu dla mas – tak brzmiała maksyma działania projektantów. I tak właśnie klienci samochodów Lancia mogli wybrać swój wymarzony kolor spośród 100 różnych lakierów. Macierzysty koncern Fiat z dużym sukcesem przejął później tę wyrazistą strategię indywidualizacji do swojego modelu retro, Fiata 500 .

Modele Lancia oferują ekstrawagancję wewnątrz i na zewnątrz

Ekstrawagancka stylistyka z kosztownym wyposażeniem wnętrza była także na pierwszym planie w zaprezentowanym w 2002 roku modelu wyższej klasy średniej Lancia Thesis . Przykładowo w Niemczech strategia oferowania samochodów dla indywidualistów realizowana była na tyle, że Lancia Thesis w 2007 roku znalazła zaledwie 100 nabywców. W górnym segmencie cenowym Lancia wdrażała na rynku swoją znaną z małego samochodu Ypsilon strategię sprzedaży. Niemałego sukcesu oczekiwali Włosi dla zaprezentowanego wraz z nową serią z 2008 roku modelu Lancia Delta. Samochód kompaktowy na bazie Fiata Bravo oferowany był z silnikiem benzynowym w dwóch wersjach i z trzema silnikami wysokoprężnymi, które odpowiadać miały normie Euro5.