- Strona startowa
- Samochod
- Porsche
Oferty Porsche
Sukces najbardziej intratnego producenta samochodów na świecie zapoczątkował Ferdinand Porsche (1875-1951) już w 1897 roku. Wtedy młody konstruktor i kierowca samochodów testowych przedstawił na Wystawie Światowej w Paryżu samochód elektryczny Lohner-Porsche. Za zastosowanie przełomowego wówczas silnika kołowego w tym wehikule Porsche zyskał sławę i rozgłos na całym świecie. Następnie Austriak zatrudniony był między innymi w spółce Daimler Motoren Gesellschaft, gdzie zajmował się zasadniczo konstrukcją obu samochodów sportowych ze sprężarkami: Mercedes SS i SSK. W 1931 roku Ferdinand Porsche założył w końcu biuro konstrukcyjne Porsche w Stuttgarcie i położył w ten sposób kamień węgielny pod dzisiejszą firmę Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Firma inżynierska konstruowała między innymi samochody wyścigowe dla Auto Union, a także brała udział w konstruowaniu Volkswagena (zwanego Volkswagen 38 lub także Porsche typ 60 –prekursora garbusa VW, który produkowany był jednak dopiero po wojnie). Poza tym, w tym czasie zaprojektowany został poszukiwany dzisiaj rarytas, Porsche Traktor Diesel. Syn Ferdinanda Porsche, Ferry Porsche, w 1947 roku przejął od swojego ojca kierowanie przedsiębiorstwem. W 1948 roku w badeńskim mieście Schwäbisch Gmünd uczestniczył on w projektowaniu i opracowaniu nie tylko „pierwszego prawdziwego Porsche”, Porsche 356/1, Roadstera z nadwoziem z metali lekkich na bazie części VW, lecz także samodzielnie zaprojektował znany herb Porsche. Ferdinand Porsche jun. kształtował młody koncern i torował mu drogę jako producent sportowych samochodów. Rok przed śmiercią swojego ojca w 1951 roku Ferry postanowił przenieść się z powrotem do Stuttgartu-Zuffenhausen, gdzie zakupiono własne hale produkcyjne i urządzenia. Firma Porsche stała się wtedy samodzielną fabryką samochodów. Aby specjalizować się jako prawdziwy producent sportowych wozów, Ferry próbował rozpowszechnić swoje modele także w najróżniejszych wyścigach samochodowych. W 1951 roku Porsche 356 wygrał swój pierwszy międzynarodowy rajd - 24-godzinny wyścig Le Mans, po którym nastąpić miało wiele kolejnych sukcesów także innych modeli, np. Porsche Spyder 550. Proporcjonalnie z liczbą międzynarodowych sukcesów rajdowych wzrosły także wskaźniki sprzedaży nowych i starych modeli. Zaprezentowany w 1953 roku model 550 Spyder sprzedawał się najlepiej dzięki popularności sportów rajdowych. Dekadę później wszedł na rynek bardzo pożądany jeszcze dzisiaj, niezapomniany Porsche 911, którego nadwozie miało znowu swój początek w rodzinie Porsche, a koncepcja stylistyki została nakreślona przez syna Ferry’ego – Ferdinanda Alexandra Porsche. Modele Porsche 914/4 i 914/6 oraz Porsche 917 do dzisiaj jedne z osiągających największe sukcesy samochodów wyścigowych, weszły na rynek w 1969 i 1970 roku.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/hero/porsche/porsche-911-m-01.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model-finder/porsche/porsche-boxster-xs.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model-finder/porsche/porsche-cayman-xs.jpg" title="">
Zobacz więcej
- Porsche 356
- Porsche 911
- Porsche 912
- Porsche 914
- Porsche 918
- Porsche 924
- Porsche 928
- Porsche 944
- Porsche 959
- Porsche 962
- Porsche 964
- Porsche 968
- Porsche 991
- Porsche 993
- Porsche 996
- Porsche 997
- Porsche Boxster
- Porsche Carrera GT
- Porsche Carrera Panamericana
- Porsche Cayenne
- Porsche Cayman
- Porsche Macan
- Porsche Panamera
- Porsche Targa
